[Evangelium] 2011-12-28

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2011. Dec. 28., Sze, 01:00:01 CET

   2011. december 28. – Szerda, Aprószentek

   Miután a  bölcsek  eltávoztak,  íme, az  Úr  angyala  megjelent  Józsefnek
   álmában, és így szólt: „Kelj fel, vedd a gyermeket és anyját, és  menekülj
   Egyiptomba! Maradj ott, míg nem szólok neked! Heródes ugyanis arra készül,
   hogy megkeresi és megöli a  gyermeket.” József fölkelt, fogta a  gyermeket
   és anyját,  és  még  azon  éjjel elment  Egyiptomba.  Ott  maradt  Heródes
   haláláig,  hogy  beteljesedjék,  amit  az  Úr  a  próféta  által  mondott:
   Egyiptomból hívtam  az én  fiamat. Amikor  Heródes látta,  hogy a  bölcsek
   kijátszották,  nagy  haragra  lobbant,  és  Betlehemben  meg  annak  egész
   környékén megöletett minden fiúgyermeket  kétévestől lefelé, a  bölcsektől
   megtudott időnek megfelelően. Akkor  beteljesedett, amit Jeremiás  próféta
   jövendölt: „Kiáltás  hangzik  Rámában,  nagy  sírás  és  jajgatás:  Ráchel
   siratja fiait, és nem akar vigasztalódni, mert nincsenek többé.”

   Jézus születésének,  karácsony ünnepének  öröme nem  tartott sokáig,  mert
   Szent István vértanúságát követően az Aprószentek vértanúira emlékezünk  a
   mai napon. Azokra az ártatlan  gyermekekre, akiket Jézus miatt öltek  meg.
   Az emberi féltékenység,  a kicsinyesség,  a hatalom  féltése az  uralkodót
   szörnyű cselekedetre  indítja.  Hatalmával  visszaélve  ártatlanok  életét
   oltja ki.
   De mindez  nem rendítheti  meg  Istenbe vetett  hitünket! Bár  nagynak  és
   legyőzhetetlennek tűnik az emberi gonoszság, mi hisszük, hogy Isten jósága
   képes mindent  fájdalmat  szeretetté  alakítani.  Törekedjünk  arra,  hogy
   megmaradjon   bennünk   az   Isten   iránti   igaz   szeretet,   mert   az
   Isten-szeretőknek valóban minden a javukra válik.

   Segíts engem,  Uram, hogy  mindenről lemondjak,  ami nem  kizárólag  Isten
   tiszteletére és dicsőségére szolgál, és azt a te szeretetedért tegyem,  ó,
   Jézus, akinek ebben az életben nem  volt más élvezeted, és nem is  akartál
   más örömet,  csak azt,  hogy megtedd  Atyád akaratát.  Ez volt  életed  és
   táplálékod.
   Ó, Uram, add, hogy tiszta és tökéletes szeretettel, az öröm, az élvezet, a
   vigasztalás és a dicséret érdeke nélkül szolgáljalak téged!
   Keresztes Szent János

   Kedves Barátaim!
   Jól tudjátok,  hogy mennyire  szívügyemnek  tekintem a  gyerekek  vallásos
   nevelését. Ezért hoztam létre az Élő Kenyér újságot, amely havonta jelenik
   meg és általános iskolás korú  gyermekeknek szól sok-sok képpel. Az  újság
   nagy  segítséget  jelent  azoknak  a  szülőknek,  akik  fontosnak  tartják
   gyermekük vallásos  nevelését.  Szentmisére járó  családoknak  ajánlom  az
   előfizetést     2012-re.     Bővebb     információ     itt      található:
   http://zalalovo.plebania.hu/list/kiadvanyok/elo_kenyer_2012

   Lehetőség van jótékonysági előfizetésre is egy határon túli magyar gyermek
   javára. 2011-ben  180 magyar  gyermeknek juttattuk  el ingyenesen  az  Élő
   Kenyér újságot Erdélybe,  a Felvidékre, valamint  24 Csángóföldi  oktatási
   intézménybe, ahol  magyar gyermekek  tanulnak. 2012-ben  a  lengyelországi
   magyar  katolikus  misszió  gyermekeit,  valamint  további  felvidéki   és
   kárpátaljai magyar közösségeket szeretnék ilyen módon támogatni.
   Jótékonysági előfizetési díj 1 évre (12 hónap) 2012. január-december: 6000
   Ft/db     Bővebb     információ     a     jótékonysági      előfizetésről:
   http://zalalovo.plebania.hu/list/kiadvanyok/elo_kenyer_2012_jotekonysagi_elofizetes
   Köszönöm a gyerekek nevében a támogatásokat!
   Szeretettel: István atya