[Evangelium] 2011-12-16

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2011. Dec. 16., P, 01:00:01 CET

   2011. december 16. - Péntek

   Abban az időben Jézus így  beszélt a zsidókhoz: „Ti Jánoshoz  fordultatok,
   és ő  tanúságot  tett  az  igazságról. De  nekem  nincs  szükségem  emberi
   tanúskodásra. Csak azért  mondom ezt, hogy  üdvözüljetek. Égő és  világító
   fény  volt  ő,  ti   azonban  csak  ideig-óráig  akartatok   fénysugarában
   gyönyörködni. Olyan  tanúságom  van, amely  felülmúlja  Jánosét:  tetteim,
   amelyeknek teljesítését  rám  bízta az  Atya.  Maguk a  tettek,  amelyeket
   végbeviszek, tanúskodnak mellettem, hogy az Atya küldött engem.”

   Jézus világító fénynek nevezi Keresztelő Jánost, akinek a fényében azonban
   csak ideig-óráig gyönyörködtek  az emberek.  Más fények  elvonták róla  az
   emberek figyelmét, s ők engedtek  a csillogó látszatnak. Szemünket  könnyű
   elkápráztatni.  De   a   káprázat   hamar  elmúlik,   mert   a   decemberi
   hangulatvilágítást   januárban    leszerelik    a    városokban    és    a
   bevásárlóközpontokban. A  karácsonyi  vásárlásra  csábító  csillogás  csak
   ideig-óráig tart, s  helyét más  reklámfogások veszik majd  át. Az  ünnepi
   fények hamar kialszanak, s a világító fényfüzérek a következő  karácsonyig
   a raktárakba  kerülnek. Úgy  tűnik, nem  ez az  igazi fény.  A  karácsonyi
   Gyermek  a  mi  igazi  világosságunk.  Krisztus  születésével  érkezik   a
   Világosság a világba. Felismerjük-e Krisztus örök fényét?

   Mindenható és legjobb Uram, figyelmesen vizsgálom bűneim sebeit,  melyeket
   már gyermekkorom óta  hordok. Sírok,  mert haszontalanul telt  el az  idő.
   Erőm  nem  elegendő,  hogy  kitartsak  a  fáradozásban,  erőim  hiúságokra
   pazaroltam.
   Mivel  te  vagy  minden  jóság   és  irgalom  forrása,  hozzád   könyörgök
   kegyelemért  és  irgalomért,  könyörgök,  irgalmazz  nekem!  Érintsd   meg
   lelkemet szerető kezeddel, hiszen te vagy a legjobb orvos, vigasztald  meg
   lelkemet, hiszen te vagy a legjobb vigasztaló!
   Svéd Szent Brigitta

   Kedves barátaim!
   A vasárnap  éjfélig  elküldött  megrendeléseket  hétfőn  postázom  és  még
   Karácsony előtt megérkezik. A később küldötteknél nem garantálhatom,  hogy
   a posta időben kiszállítja.
   Megjelent  A  betlehemi  pásztor  című  képes  gyermekkönyvem.   Külalakra
   mesekönyvnek tűnik, de igaz történeteket tartalmaz. A kötet történetei egy
   gyermek szemével tárják elénk Jézus születésének titkát. A sok-sok  színes
   rajz Magyar Krisztina munkája.
   A könyv ára: 900  Ft + postaköltség:  100 Ft/db Magyarországra  (külföldre
   jelentősen több).
   A könyv  megrendelhető tőlem  a  zalalovo at gmail.com címen  (boltokban  nem
   kapható). A  megrendeléshez,  kérem, küldje  el  az Ön  nevét,  postacímét
   irányítószámmal, a kiadvány címét és a darabszámot. Köszönöm!
   Szeretettel: István atya (Horváth István Sándor)
   Információ: http://zalalovo.plebania.hu/list/news/gyermekkonyv_karacsonyra