[Evangelium] 2010-06-11

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2010. Jún. 11., P, 00:03:45 CEST

   2010. június 11. - Péntek, Jézus szentséges szíve

   Abban az időben: Jézus ezt a példabeszédet mondta: "Ha közületek valakinek
   száz juha van, és egy elvész belőlük, nem hagyja-e ott a kilencvenkilencet
   a pusztában, és nem megy-e az elveszett juh után, amíg meg nem találja? Ha
   megtalálta, örömében vállára veszi, hazasiet vele, összehívja barátait  és
   szomszédait, és  azt  mondja  nekik:  Örüljetek  velem,  mert  megtaláltam
   elveszett juhomat! Mondom nektek, éppen  így nagyobb öröm lesz a  mennyben
   egy megtérő bűnösön,  mint kilencvenkilenc igazon,  akinek nincs  szüksége
   megtérésre."

   Jézus Szívének ünnepe arra  hív minket, hogy  az Ő szeretetét  szemléljük.
   Kereszthalálával az Úr megmutatta, hogy  valóban senki sem szeret  jobban,
   mint az,  aki  életét is  odaadja  barátaiért. Emberi  okoskodással  nehéz
   megérteni ezt  a  végletekig elmenő  szeretetet,  ahogyan azt  is  nehezen
   értjük, hogy miért  hagyja ott a  pásztor egyetlen bárány  miatt az  egész
   nyájat.
   A mai  ünnep  azonban  elsősorban  nem az  értelmünket,  hanem  inkább  az
   érzelmeinket mozdítja  meg.  Mintha Jézus  ma  azt kérdezné  tőlünk,  amit
   egykor Pétertől  kérdezett:  Szeretsz engem?  Vallásosságunk,  lelkiségünk
   alapja a  szeretet,  amely  Krisztushoz  kapcsol  minket,  s  amelyet  nem
   érzelmesség naponta megvallani: Szeretlek, Uram, Jézus.
   (c) Horváth István Sándor

   Imádság:

   Jézusom! Te alkottál, ne  engedj elpusztulni. Te  váltottál meg, ne  ítélj
   el.  Te  teremtettél  jóságodban,  ne  engedd,  hogy  műved   tönkremenjen
   gonoszságomban. Legkegyelmesebb Uram, kérlek, ne engedd, hogy  gonoszságom
   tönkretegye, amit mindenható jóságod teremtett! Végtelen jóság, ismerd  el
   újra magadénak azt,  ami a tied,  s mosd  le róla azt,  ami idegen  rajta!
   Jézus! Irgalmazz nekem, amíg idő van  az irgalomra, és ne vess  kárhozatra
   az ítélet idején!

   100 paplan Edelénybe segélyakció
   Kedves barátaim!
   Most már  nem  homokzsákokra  van  szükség, hanem  arra,  hogy  új  életet
   kezdhessenek  az  árvíz  miatt  bajba  jutott  családok.  Íme  a   konkrét
   lehetőség:
   Azt találtam ki, hogy mi, az e-vangélium lista tagjai segítsünk új  életet
   kezdeni   100   családnak.   A   segítségeteket   kérem,   hogy   100   db
   ágyneműgarnitúrát küldjünk Edelénybe. Bízom benne, hogy találok száz  vagy
   kétszáz jószándékú listatagot, akik mellém állnak.
   Előre is köszönöm!
   István atya
   Részletek: http://zalalovo.plebania.hu/list/news/100_paplan_Edelenybe