[Evangelium] 2010-06-04

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2010. Jún. 4., P, 00:06:03 CEST

   2010. június 4. - Péntek

   Amikor Jézus egy alkalommal a  templomban tanított, ezt a kérdést  vetette
   fel: "Hogyan  mondhatják az  írástudók,  hogy a  Messiás Dávidnak  a  fia?
   Hiszen maga Dávid mondja a Szentlélek által: Így szól az Úr az én Uramhoz:
   Jobbom felől foglalj helyet, míg lábaid alá vetem ellenségeidet. Ha  tehát
   maga Dávid a Messiást Urának nevezi, akkor hogyan lehet az ő fia?" A  nagy
   népsokaság szívesen hallgatta Jézust.

   Jézus korában  elterjed  vélekedés  volt, hogy  a  Messiás  Dávid  királyi
   házának  leszármazottja  lesz,  aki   megszabadítja  a  népet  az   idegen
   elnyomástól. A római fennhatóság csak erősítette azt az elképzelést,  hogy
   a messiási idő hamarosan bekövetkezik. A Máté és Lukács evangélisták által
   lejegyzett családfa azt volt hivatott igazolni, hogy Jézus a Messiás. Több
   csoda esetében is felfigyelhetünk arra, hogy a gyógyulni vágyó ember Dávid
   fiának szólítja  Jézust, s  ezzel fejezi  ki, hogy  hisz abban,  hogy ő  a
   Messiás. Mindez azonban csak lassan vált világossá a tanítványok  számára.
   S bár  az  apostolokban is  élhetett  a királyi  messiás-kép  Jézusról,  ő
   semmiképpen sem akart megfelelni ezen téves elvárásoknak.
   (c) Horváth István Sándor

   Imádság:

   Mit határoz az, Uram, ha sötét a jövő?
   A holnapért imádkozni én nem tudok.