[Evangelium] 2010-05-29

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2010. Május. 29., Szo, 05:59:01 CEST

   2010. május 29. - Szombat

   Abban az időben:  Jézus ismét Jeruzsálembe  ment tanítványaival. Amikor  a
   templomban járt,  odaléptek  hozzá  a  főpapok, az  írástudók  meg  a  nép
   elöljárói, és megkérdezték tőle: "Miféle hatalommal teszed ezeket? Ki adta
   neked a hatalmat, hogy ilyeneket tegyél?"
   Jézus így válaszolt: "Én  is kérdezek tőletek  valamit. Feleljetek rá,  és
   akkor majd  én is  megmondom nektek,  hogy milyen  hatalommal  cselekszem.
   János keresztsége  a mennyből  volt-e  vagy az  emberektől?  Válaszoljatok
   nekem!"
   Erre tanakodni kezdtek egymás között. Így okoskodtak: "Ha azt mondjuk:  "A
   mennyből volt", azt fogja  felelni: "Hát akkor  miért nem hittetek  neki?"
   Mondjuk talán  azt, hogy  Az emberektől?"  Féltek azonban  a néptől,  mert
   mindenki azt  tartotta, hogy  János  valóban próféta  volt. Végül  is  ezt
   válaszolták: "Nem tudjuk." Jézus  erre azt felelte:  "Akkor én sem  mondom
   meg, milyen hatalommal cselekszem ezeket."

   Honnan való Jézus hatalma?  - kérdezik a farizeusok,  de ő nem mondja  meg
   nekik. Bár tanítványainak többször beszélt  arról, hogy Istentől jött,  és
   azt a  küldetést tejesíti,  amit az  Atya rábízott,  a farizeusoknak  most
   mégsem árulja el,  honnan kapta hatalmát,  hiszen ők sokszor  kifejezetten
   ellenséges  szándékkal  kérdezik  őt,  s  ezért  nem  méltók  arra,   hogy
   megismerjék  Isten  Országának  titkait.  Jézusnak  hatalma  van  a  bűnök
   megbocsátására. Hatalma  van  a  betegségek meggyógyítására  és  a  gonosz
   lelkek kiűzésére. Képes arra, hogy  odaadja áldozatul életét minden  ember
   megváltásáért. Képes valóságosan jelen lenni az Oltáriszentségben. Hatalma
   van ahhoz, hogy elküldje a Szentlelket. Jézusnak nem gazdasági,  politikai
   vagy katonai hatalma  van, hanem  isteni hatalommal  rendelkezik a  lelkek
   felett. Elfogadom-e Krisztus  lelki hatalmát  életemen? Szeretném-e  egyre
   jobban megismerni  őt,  s  rajta keresztül  az  Atyát?  Törekszem-e  Isten
   országát megismerni a Szentlélek vezetésével?
   (c) Horváth István Sándor

   Imádság:

   Uram, te azt mondtad  tanítványaidnak: Ti vagytok  a világ világossága.  A
   fény világít, szórja sugarát és elűzi a sötétséget. Engedd, Uram, hogy  én
   is fénysugár lehessek! Hadd vigyem az öröm fényét az emberek közé,  hiszen
   én is a te  kegyelmed fényességében élek! Hadd  legyek akaratod szerint  a
   világosság gyermeke!  Világítson az  én életem  is, hogy  a téged  kereső,
   utánad vágyó lelkek általam hozzád találjanak.