[Evangelium] 2010-05-21

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2010. Május. 21., P, 04:55:01 CEST

   2010. május 21. - Péntek

   Amikor (feltámadása után egy alkalommal) Jézus megjelent tanítványainak és
   velük étkezett,  megkérdezte Simon  Pétertől:  "Simon, János  fia,  jobban
   szeretsz-e engem, mint ezek?" Péter így szólt: "Igen, Uram, te tudod, hogy
   szeretlek." Erre Jézus azt mondta neki: "Legeltesd bárányaimat!"
   Aztán újra megkérdezte tőle: "Simon, János fia, szeretsz te engem?" Ő  azt
   felelte: "Igen,  Uram,  tudod,  hogy szeretlek!"  Erre  azt  mondta  neki:
   "Legeltesd juhaimat!"
   Majd harmadszor is megkérdezte tőle:  "Simon, János fia, szeretsz  engem?"
   Péter elszomorodott, hogy harmadszor is megkérdezte: "Szeretsz engem?", és
   ezt válaszolta: "Uram, te  mindent tudsz, azt  is tudod, hogy  szeretlek!"
   Jézus pedig ismét ezt mondta: "Legeltesd juhaimat! Bizony, bizony,  mondom
   neked: Amikor még fiatal  voltál, felövezted magad,  és oda mentél,  ahová
   akartál. De  ha megöregszel,  kiterjeszted  karjaidat. Más  fog  felövezni
   téged, és  oda visz,  ahova nem  akarod." Azt  jelezte e  szavakkal,  hogy
   (Péter)  milyen  halállal  dicsőíti  majd   meg  az  Istent.  Azután   még
   hozzátette: "Kövess engem!"

   Jézus kérdésére  Péternek  háromszor  kell  megvallania  szeretetét  Jézus
   iránt. Ő  pedig erre  a  szeretetre alapozva  bízva  meg ezt  az  apostolt
   egyháza vezetésével. De ugyanezt a  szeretetet kérdezi meg és kéri  számon
   Jézus mindazoktól is,  akiket a  papi életre  és szolgálatra  hív. A  papi
   hivatás alapja ugyanis elsősorban a Jézus iránti szeretet, amelyből  aztán
   a hívek  iránti  szeretet  forrásozik.  A hívek  pedig  nem  csak  a  papi
   szolgálatok  és  feladatok  végzésében  ismerhetik  fel  a   lelkipásztori
   szeretetet, hanem abban a tényben is, hogy a pap egész életét  szeretetből
   Istennek adta, hogy Isten népét szolgálhassa.
   (c) Horváth István Sándor

   Imádság:

   Dicsérjétek az Urat szentélyében,
   dicsérjétek a hatalmas égboltozaton!