[Evangelium] 2010-05-19

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2010. Május. 19., Sze, 04:55:02 CEST

   2010. május 19. - Szerda

   Abban az időben  Jézus az  égre emelte  szemét, és  így imádkozott:  Szent
   Atyám, tartsd meg  a te nevedben  azokat, akiket nekem  adtál, hogy  egyek
   legyenek, mint mi. Amíg velük  voltam, megőriztem nevedben azokat,  akiket
   nekem adtál. Megtartottam őket, és senki más nem veszett el közülük,  csak
   a kárhozat fia, hogy beteljesedjék  az írás. Most tehozzád megyek,  ezeket
   pedig elmondom a világban, hogy az én örömöm teljes legyen bennük. Átadtam
   nekik tanításodat, de a  világ gyűlölte őket, mert  nem a világból  valók,
   amint én sem vagyok  a világból való.  Nem azt kérem  tőled, hogy vedd  el
   őket a  világból,  hanem hogy  óvd  meg őket  a  gonosztól. Hiszen  nem  a
   világból valók,  amint én  sem vagyok  a világból.  Szenteld meg  őket  az
   igazságban, mert  a  te tanításod  igazság.  Amint te  elküldtél  engem  a
   világba, úgy küldöm én is őket a világba. És értük szentelem magamat, hogy
   ők is megszentelődjenek az igazságban.
   Jn 17,11b-19

   Elmélkedés:

   Főpapi imájának  második  részében  Jézus  az  apostolokért  imádkozik  az
   Atyához. Bár Jézus tudja,  hogy elérkeztek földi  életének utolsó órái,  s
   hamarosan megkezdődik  szenvedése, ő  mégsem  magára gondol,  nem  magával
   foglalkozik, hanem  apostolaiért  fohászkodik  a  mennyei  Atyához.  Az  ő
   feladatuk az lesz, hogy  tanúságot tegyenek mesterükről. E  tanúságtételre
   felkészítette őket,  de  a  kereszthalál  nagy  próbatételt  fog  számukra
   jelenteni. Jézus  távozását követően  az  apostolok a  világban  maradnak.
   Jézust azt  kéri  számukra, hogy  az  Atya tartsa  meg  őket a  vele  való
   közösségben,   azaz   ne   szakadjanak   el   a   rájuk   váró   üldözések
   bekövetkeztekor. Az  igazság melletti  hűséges kitartás  az Atya  kegyelmi
   segítsége nélkül lehetetlen volna.
   (c) Horváth István Sándor

   Imádság:

   Uram, vigyél el oda, ahova akaratod szerint mennem kell! Hadd  találkozzam
   azokkal, akikkel  akaratod szerint  találkoznom kell!.  Add tudtomra  azt,
   amit akaratod  szerint mondanom  kell!  És add,  hogy ne  legyek  akaratod
   akadálya!