[Evangelium] 2010-05-15

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2010. Május. 15., Szo, 04:55:01 CEST

   2010. május 15. - Szombat

   Búcsúbeszédében Jézus  így szólt  tanítványaihoz: Bizony,  bizony,  mondom
   nektek: Bármit  kértek majd  az én  nevemben az  Atyától, megadja  nektek.
   Mindeddig semmit sem kértetek  az én nevemben.  Kérjetek, és kaptok,  hogy
   örömötök teljes legyen! Ezeket hasonlatokban mondtam nektek. Eljön az óra,
   amikor már nem  hasonlatokban szólok, hanem  nyíltan beszélek az  Atyáról.
   Azon a napon majd az én nevemben kértek, és nem mondom azt nektek, hogy én
   kérem értetek  az  Atyát. Hiszen  az  Atya  szeret titeket,  mivel  ti  is
   szerettetek engem,  és  hittétek, hogy  az  Istentől jöttem.  Eljöttem  az
   Atyától és a világba  jöttem. Most elhagyom a  világot, és visszatérek  az
   Atyához.
   Jn 16,23b-28

   Elmélkedés:

   Jézus arra  biztatja apostolait,  hogy bátran  forduljanak kéréseikkel  az
   Atyához, és ő  teljesíteni fogja  azokat. Az ember,  aki Istennel  szemben
   sokszor   megtapasztalja    kicsinységét,   de    tudatában   van    Isten
   mindenhatóságának, ösztönösen is odafordul kéréseivel ahhoz, akitől reméli
   azok teljesítését.  Jézus  azonban  az  imának  ennél  magasabb  szintjére
   szeretne elvezetni minket, arra az igazi imára, amely az Ő nevében  fordul
   az Atyához. A Jézus nevében való imádkozás feltételezi, hogy  kapcsolatban
   vagyunk vele és azt fogjuk kérni, ami az ő akaratának megfelel. Imádságunk
   feltétele továbbá az is, hogy szeressük őt. Mindazok kérése teljesül, akik
   szeretik  Jézust   és  hiszik,   hogy  az   Atya  küldte   őt.   Kéréseink
   teljesítésének alapja  Isten  irántunk való  szeretete,  akinek  gyermekei
   vagyunk.
   (c) Horváth István Sándor

   Imádság:

   Ó, én Istenem, én  Uram! Hányan vannak,  akik örömüket és  vigasztalásukat
   keresik  tebenned,  s  akiknek  kegyelmeket  és  ajándékokat   osztogatsz.
   Ellenben nagyon csekély azok száma, akik neked akarnak örömet szerezni, és
   mellőzve a maguk  érdekét, olyasvalamivel akarnak  neked kedveskedni,  ami
   áldozatukba kerül.
   Mert hiszen,  én Istenem,  tebenned ugyan  nem hiányzik  a jóakarat,  hogy
   nekünk kegyelmeket adj;  csakis mi  követünk el mulasztást  azzal, hogy  a
   kapott kegyelmeket nem használjuk fel a te szolgálatodban, s ily módon nem
   kényszeríthetünk téged arra, hogy folyton újabbakat adj.
   Keresztes Szent János