[Evangelium] 2010-05-13

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2010. Május. 13., Cs, 04:55:01 CEST

   2010. május 13. - Csütörtök

   Búcsúbeszédében Jézus így szólt  tanítványaihoz: "Még egy  kis idő és  már
   nem láttok engem, és  ismét egy kis idő  és viszontláttok engem, (mert  az
   Atyához megyek.)"  Tanítványai  erre  így tanakodtak:  "Mit  akar  mondani
   ezzel: Még egy kis idő  és már nem láttok engem,  és ismét egy kis idő  és
   viszontláttok engem? És hogy: Az Atyához megyek? Mit jelent az, hogy:  Még
   egy kis  idő? Nem  értjük, mit  beszél." Jézus  észrevette, hogy  kérdezni
   akarják, így szólt tehát hozzájuk: "Azon tanakodtok, hogy azt mondtam: Még
   egy kis idő és már nem láttok engem, és ismét egy kis idő és viszontláttok
   engem? Bizony, bizony, mondom  nektek: Sírni fogtok  és jajgatni, a  világ
   pedig örül. Szomorkodni fogtok, de szomorúságtok örömre fordul."

   A tanítványi  élet  mindennapi kapcsolatot  jelent  a mesterrel,  aki  nem
   csupán tanítását  és gondolatait  osztja meg  tanítványaival, hanem  egész
   életét. A tanítvány pedig nem  elégszik meg a hallott tanok  elfogadásával
   és elsajátításával, hanem felajánlja életét mesterének, azaz legfőbb célja
   az, hogy úgy  éljen, mint  tanítója. E  szoros életkapcsolat  megszakítása
   fájdalommal jár, de a  jó tanítvány egy idő  után mestere nélkül is  képes
   megállni a  saját  lábán. Talán  éppen  az önálló  élet  és az  arra  való
   képessége lesz  a  mércéje  annak, hogy  mindent  jól  megtanult-e.  Jézus
   egykori tanítványai számára próbát, próbatételt jelentett az Úr  távozása.
   De a  mi krisztusi  életünk is  állandó próbáknak  van kitéve,  ugyanakkor
   sosem feledkezhetünk el arról, hogy Jézus állandóan velünk van.
   (c) Horváth István Sándor

   Imádság:

   Neked adom gyávaságom,
   add érte bátorságod!