[Evangelium] 2010-05-11

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2010. Május. 11., K, 04:55:01 CEST

   2010. május 11. - Kedd

   Búcsúbeszédében Jézus ezt mondta tanítványainak: "Most elmegyek ahhoz, aki
   küldött engem. Senki sem kérdi közületek, hová mégy. De mivel ezt  mondtam
   nektek, szomorúság tölti el szíveteket. Pedig én az igazságot mondom: Jobb
   nektek, ha én elmegyek,  mert ha nem  megyek el, a  Vigasztaló nem jön  el
   hozzátok. De ha elmegyek, majd elküldöm őt nektek. Amikor eljön,  meggyőzi
   majd a világot a bűnről, az igazságról és az ítéletről. A bűnről: mert nem
   hittek bennem. Az igazságról:  mert az Atyához megyek,  és már nem  láttok
   engem. Az ítéletről: mert a világ fejedelmét már elítélték."

   Jézus arról  beszél a  mai evangélium  szerint a  tanítványoknak, hogy  ne
   szomorkodjanak távozása miatt, hanem örüljenek, mert elmenetelét  követően
   elküldi a Szentlelket,  aki mindig  az őt követőkkel  marad. Az  eljövendő
   Szentlelket  Jézus   többször  is   az   Igazság  Lelkének   nevezi,   aki
   megvilágosítja  a  bűnösök   értelmét,  hogy   felismerjék  vétkeiket   és
   bűnbánatot tartsanak. Ezzel  elkerülhetik azt,  hogy a  végső ítéletkor  a
   kárhozatra kerüljenek.
   Sok ember ugyanis  nem látja  át, hogy milyen  súlyos dolog  az, ha  Isten
   ellen bűnt követ  el, s  nem gondol  annak következményeire.  Pedig aki  a
   földi életben  visszautasítja Isten  szeretetét  és nem  fogadja el  az  ő
   irgalmát, az  a halál  utáni életben  is kizárja  magát az  Istennel  való
   közösségből. Ahogyan a Szentlélek az Isten ajándéka számunkra, ugyanúgy  a
   bűnbánat és  a  kiengesztelődés is.  Felébreszti  bennünk a  vágyat,  hogy
   visszatérjünk hozzá az  atyai házba.  Ne halasszuk el  ezt a  lehetőséget,
   hanem induljunk felé, az irgalom Istene felé.
   (c) Horváth István Sándor

   Imádság:

   Lelkem és egész bensőm, ébredj rá,  mivel tartozik egész lényem az  Úrnak.
   Valóban, Uram, azért,  mert teremtettél és  szeretetedért teljesen  adósod
   vagyok. Mert  megváltottál, teljesen  neked  tartozom. Mert  olyan  nagyot
   ígérsz  nekem,   teljesen  adósod   vagyok.  Annál   is  többel   tartozom
   szeretetedért, amennyivel több  vagy nálam, akiért  feláldoztad, s  akinek
   ígéred magadat.