[Evangelium] 2010-05-08

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2010. Május. 8., Szo, 04:55:01 CEST

   2010. május 8. - Szombat

   Búcsúbeszédében Jézus  így  szólt övéihez:  "Ha  a világ  gyűlöl  titeket,
   tudjátok meg:  engem  előbb  gyűlölt. Ha  a  világból  volnátok,  szeretne
   titeket  a  világ,  mint  övéit.  De  ti  nem  vagytok  a  világból,  mert
   kiválasztottalak titeket  a világból;  ezért  gyűlöl benneteket  a  világ.
   Emlékezzetek vissza tanításomra:  nem nagyobb  a szolga  uránál! Ha  engem
   üldöztek, titeket is üldözni fognak. Ha az én tanításomat megtartották,  a
   tiéteket is megtartják. Mindezt miattam  teszik veletek, mert nem  ismerik
   azt, aki küldött engem."

   Aki  Krisztus  tanítványa  akar  lenni,  annak  ugyanazt  a  sorsot   kell
   vállalnia, mint amilyen  az övé  volt. Az evangéliumokban  több helyen  is
   találkozunk azzal, hogy nem mindenki hallgatja hittel és fogadja el  Jézus
   szavát. Némelyek nem ismerik fel  személyében a világosságot, mert  jobban
   szeretik a  sötétséget,  s nem  akarják  az igaz  Istent  megismerni,  aki
   Jézuson keresztül mutatja meg önmagát az embereknek. Vannak emberek,  akik
   elfordulnak tőle, s nem  hallgatják tovább, sőt  olyanok is, akik  nyíltan
   szembefordulnak vele és a vesztét  akarják. Ha vállaljuk Krisztus  sorsát,
   akkor el kell fogadnunk  nekünk is az elutasítást,  a meg nem értést  vagy
   néha a nyílt bántalmazásokat is. Vállalom-e az Úr sorsát?
   (c) Horváth István Sándor

   Imádság:

   Fölséges és dicsőséges Isten, ragyogd  be szívem sötétséget, és adj  nekem
   igaz hitet, biztos reményt, és tökéletes szeretetet, érzéket és  értelmet,
   Uram, hogy megtegyem a Te szent és igaz parancsodat! Ámen.
   Assisi Szent Ferenc