[Evangelium] 2010-05-07

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2010. Május. 7., P, 04:55:01 CEST

   2010. május 7. - Péntek

   Jézus  így  tanított  az  utolsó  vacsorán:  "Az  az  én  parancsom,  hogy
   szeressétek egymást,  amint  én  szerettelek  titeket!  Nagyobb  szeretete
   senkinek sincs annál, mint annak, aki életét adja barátaiért. Ti  barátaim
   vagytok, ha  megteszitek, amit  parancsolok nektek.  Nem mondalak  titeket
   többé szolgának, mert  a szolga nem  tudja, mit tesz  az ura.  Barátaimnak
   mondalak benneteket, mert mindazt,  amit hallottam Atyámtól, tudtul  adtam
   nektek. Nem ti választottatok engem,  hanem én választottalak titeket;  és
   arra  rendeltelek,  hogy  elmenjetek  és  gyümölcsöt  hozzatok:  maradandó
   gyümölcsöt. Bármit kértek az Atyától  az én nevemben, megadja nektek.  Azt
   parancsolom nektek, hogy szeressétek egymást!"

   Jézussal való kapcsolatunkat  a kölcsönös és  állandó szeretet élteti.  De
   szeretetünknek nem csupán  Isten felé  kell irányulnia,  hanem az  emberek
   felé is. E területen pedig nem tehetünk különbséget. Nem mondhatjuk,  hogy
   egyeseket szeretünk, másokat viszont nem, hanem mindenki felé  szeretettel
   kell  viseltetnünk.  Jézus  önfeláldozó  szeretete  mindannyiunk   számára
   utánozható,  követhető.  Nem  kéri   mindannyiunktól,  hogy  haljunk   meg
   másokért,  de  kéri,  hogy   éljünk  másokért,  azaz  életünket   állítsuk
   embertársaink szolgálatába. Azáltal  válhatunk Jézus igazi  tanítványaivá,
   hogy a szeretet gyakorlása lesz mindennapjainkban az első.
   (c) Horváth István Sándor

   Imádság:

   Ki vagy Te, édes fény, mely betölt engem, és beragyogja szívem sötétségét?
   Mint anyai  kéz vezetsz  engem, s  ha elengednél,  egy lépést  sem  tudnék
   tenni.
   Te vagy a tér, mely körülfogja  és magába rejti létemet. Tőled  elhagyatva
   elsüllyednék a mélyben, a semmiben, melyből a létre hívtál.
   Közelebb vagy hozzám, mint én magamhoz,  bensőbb vagy, mint a legbensőm  -
   mégis elérhetetlen és felfoghatatlan vagy, Szentlélek! Örök szeretet!
   Edith Stein