[Evangelium] 2010-05-06

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2010. Május. 6., Cs, 04:55:02 CEST

   2010. május 6. - Csütörtök

   Jézus így tanított az  utolsó vacsorán: "Amint engem  szeret az Atya,  úgy
   szeretlek  én  is  titeket.  Maradjatok   meg  az  én  szeretetemben!   Ha
   megtartjátok  parancsaimat,   megmaradtok  szeretetemben,   ahogy  én   is
   megtartottam Atyám  parancsait, és  megmaradok az  ő szeretetében.  Ezeket
   azért mondtam nektek, hogy az én örömöm legyen bennetek, és örömötök ezzel
   teljes legyen."

   Az evangélisták több  alkalommal összehasonlítják Jézus  szavát a  kortárs
   tanítók,  az  írástudók   tanításával.  Az  egyik   különbség,  hogy   nem
   fenyegetésről  vagy  büntetésről  beszél  az  embereknek,  hanem  örömhírt
   hirdet, amit  az  emberek szívesen  hallgatnak,  mert megérzik  mögötte  a
   mennyei Atya  irgalmas  szavát. S  hogy  az emberiség  ne  maradjon  Jézus
   mennybe való visszatérte  után sem  örömhír nélkül,  rábízta tanítását  az
   Egyházra, amely azóta is hirdeti a jó hírt. Szükségük is van erre,  hiszen
   a tömegkommunikációs  eszközök  oly  sok rossz,  negatív  tartalmú  hírrel
   árasztanak el  minket, amelyek  nyomasztóan  hatnak ránk.  Krisztus  szava
   viszont nap mint nap örömre gyújtja szívünket.
   (c) Horváth István Sándor

   Imádság:

   Ó  Mária,  irgalmasság  Anyja,   tekints  mindannyiunkra,  hogy   Krisztus
   keresztje erejét ne veszítse, hogy az  ember le ne tévedjen a jó  útjáról,
   el ne veszítse  bűntudatát, gyarapodjék  reménye Istenben,  aki gazdag  az
   irgalomban, szabadon tegye jó cselekedeteit, melyeket Ő előre elrendelt és
   így egész életével dicsőségének dicsérete legyen. Ámen.
   II. János Pál pápa