[Evangelium] 2010-05-05

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2010. Május. 5., Sze, 04:55:01 CEST

   2010. május 5. - Szerda

   Abban az  időben  Jézus ezt  mondta  tanítványainak: Én  vagyok  az  igazi
   szőlőtő, és  Atyám  a  szőlőműves.  Minden  szőlővesszőt,  amely  nem  hoz
   gyümölcsöt  bennem,  lemetsz  rólam,  azt  pedig,  amely  gyümölcsöt  hoz,
   megtisztítja, hogy még többet teremjen.  Ti már tiszták vagytok a  tanítás
   által, amelyet hirdettem nektek. Maradjatok  bennem, akkor én is  bennetek
   maradok. Miként a szőlővessző nem hozhat gyümölcsöt magától, ha nem  marad
   a szőlőtőn, úgy ti sem, ha nem maradtok bennem. Én vagyok a szőlőtő, ti  a
   szőlővesszők. Aki bennem  marad, és  én őbenne,  az bő  termést hoz,  mert
   nélkülem semmit sem tehettek.  Aki nem marad bennem,  azt kivetik, mint  a
   szőlővesszőt, és elszárad. Összeszedik, tűzre vetik és elégetik. Ha bennem
   maradtok, és szavaim is bennetek maradnak, akkor bármit akartok, kérjétek,
   és megkapjátok. Azáltal dicsőül  meg Atyám, hogy bő  termést hoztok, és  a
   tanítványaim lesztek.

   A szőlőtőről és a vesszőkről szóló példabeszédben Jézus azt a  kapcsolatot
   írja le, ami  közte és  tanítványai között  áll fenn.  Nem csupán  fizikai
   kapcsolatról vagy közelségről van szó, hanem arról, hogy Jézus  biztosítja
   az élethez  szükséges erőt  a benne  hívők számára.  Tehát benne  hiszünk,
   belőle élünk,  ő  a  reményünk  forrása,  ő  tanít  bennünket  a  szeretet
   gyakorlására,  s   általa  kapcsolódunk   a  mennyei   Atyához.   Teljesen
   értelmetlen volna részünkről, ha megszakítanánk ezt az éltető kapcsolatot,
   mert  akkor  az  örök  életünk  is  veszélybe  kerülne.  Jézus   hasonlata
   ugyanakkor rávilágít a tanítványok egymással való kapcsolatának  alapjára:
   Krisztus által kapcsolódunk egymáshoz.
   (c) Horváth István Sándor

   Imádság:

   Mária, az emberré  lett Igének Anyja  és a mi  Édesanyánk! Íme, lábad  elé
   borulunk ennek  az  új napnak  reggelén,  és átvesszük  Tőled  Urunk  nagy
   ajándékát.
   Kezedbe és szívedbe helyezzük  egész létünket. Tieid leszünk  értelmünkkel
   és akaratunkkal,  szívünkkel  és  testünkkel.  Alakíts  ki  bennünk  anyai
   jóságoddal ezen a napon új életet, a Te Jézusod életét!

   3 kötet csak 2 áráért. Szívünkben  mély nyomot hagyott című könyvem  három
   év vasárnapi és ünnepnapi elmélkedéseivel megjelent. 1 kötet ára 1900,  de
   a három egyben csak 3800 Ft, tehát 1 kötet ingyen van. Aki kéri, ezen áron
   és 700 Ft postaköltséggel  (külföldre több) el  tudom küldeni, akár  névre
   szólóan dedikálva is.
   Megrendelhető  tőlem  a  his at katolikus.hu  címen  a  név  és  a   postacím
   elküldésével.
   Horváth István Sándor