[Evangelium] 2010-05-03

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2010. Május. 3., H, 04:55:02 CEST

   2010. május 3. - Hétfő, Szent Fülöp és Szent Jakab apostolok

   Búcsúbeszédében Jézus  így  szólt tanítványaihoz:  "Én  vagyok az  út,  az
   igazság és  az élet.  Senki sem  juthat el  az Atyához,  csak általam.  Ha
   ismernétek engem, Atyámat is ismernétek. De mostantól fogva ismeritek  őt,
   és látjátok." Fülöp megjegyezte: "Uram, mutasd meg nekünk az Atyát, és  ez
   elég nekünk." Jézus így  válaszolt: "Már olyan  régóta veletek vagyok,  és
   nem ismersz engem,  Fülöp? Aki  engem lát, az  látja az  Atyát is.  Hogyan
   mondhatod hát: Mutasd meg  nekünk az Atyát? Nem  hiszed talán, hogy én  az
   Atyában vagyok,  és  az  Atya énbennem?  A  szavakat,  amelyeket  hozzátok
   intézek, nem magamtól mondom, és a tetteket is Atyám cselekszi, aki bennem
   van. Higgyétek el,  hogy én  az Atyában vagyok,  és az  Atya énbennem!  Ha
   másért nem,  legalább  a  tetteimért  higgyétek!  Bizony,  bizony,  mondom
   nektek:  Aki  hisz  bennem,  ugyanazokat  a  tetteket  fogja   végbevinni,
   amelyeket én cselekszem, sőt még nagyobbakat is tehet azoknál, mert én  az
   Atyához megyek. Bármit kértek majd nevemben az Atyától, megteszem  nektek,
   hogy az  Atya megdicsőüljön  a Fiúban,  Ha pedig  tőlem kértek  valamit  a
   nevemben, azt is teljesítem."

   János evangéliumának elején arról olvashatunk, hogy Istent soha senki  nem
   látta, csak az Egyszülött Fiú nyilatkoztatta ki. E kijelentés egyértelműen
   arra utal, hogy Jézus személyén keresztül ismerhetjük meg az igaz  Istent,
   illetve Jézus cselekedeteiben  Isten tevékenykedik. Ezt  erősíti meg a  mi
   Urunknak a mai evangéliumi részben  olvasható tanítása: aki a Fiút  látja,
   az látja a  mennyei Atyát  is. Az Istent  kereső embernek,  az Isten  után
   vágyakozó  embernek  tehát   mindenekelőtt  Jézust   kell  keresnie,   aki
   megmutatja az Atyát. A szenvedő  Krisztus arcában az irgalmas Atya  tekint
   ránk, a feltámadt  Krisztus arcában  pedig a minden  embert az  üdvösségre
   hívó Atya arcát fedezhetjük fel. Jézus  az Atyához vezető út, Jézusban  az
   Atya igazsága nyilvánul meg  számunkra, s Jézus  élete Isten benső  életét
   tárja elénk.
   (c) Horváth István Sándor

   Imádság:

   Örvendeztél, ó, Szent Fülöp,
   hogy Jézus téged meghívott,
   s mint Pétert, legfőbb társadat,
   őhozzá buzgó szív csatolt.

   Mert Jézus bensőségesen
   osztotta Lelke zálogát,
   közölte Atyja titkait,
   s önnönmagáét bízta rád.

   És szívedben is, Szent Jakab,
   Krisztus szerelme lángra kap,
   rokon, mintegy testvére vagy,
   és Egyházának oszlopa.

   Első lettél Sion hegyén,
   ki nyáját híven őrized,
   s az üdvösségnek útjait
   számunkra is meghirdeted.

   Ó, boldogok, ti Jézusért
   ontjátok tiszta véretek;
   ha minket ily nagy példa vonz,
   bizton nyerünk el mennyeket.

   Ha megtaláljuk otthonunk,
   nyugszunk Atyánknak szent ölén,
   és együtt zengjük boldogan
   a Hármas-Egy dicséretét. Ámen.

   Hinni és  hirdetni az  evangéliumot címmel  tartok lelkigyakorlatot  2010.
   május 19-22-ig  Gödöllő-Máriabesnyőn a  Mater Salvatoris  Lelkigyakorlatos
   házban. Jelentkezés  Nagyné Pádár  Évánál,  a ház  gazdasági  vezetőjénél.
   Telefon: 28/420-176, fax: 28/510-742, E-mail: matersal at invitel.hu.

   Szívünkben  mély  nyomot  hagyott  című  könyvem  három  év  vasárnapi  és
   ünnepnapi elmélkedéseivel megjelent. 1 kötet  ára 1900, de a három  egyben
   csak 3800 Ft,  tehát 1 kötet  ingyen van. Aki  kéri, ezen áron  és 700  Ft
   postaköltséggel (külföldre  több) el  tudom  küldeni, akár  névre  szólóan
   dedikálva is.
   Megrendelhető  tőlem  a  his at katolikus.hu  címen  a  név  és  a   postacím
   elküldésével.
   Horváth István Sándor

   Házasságra  készülő  fiataloknak  lesz  jegyes-tábor  Szombathelyen  2010.
   július 18-24-ig, amelyet a Családakadémia Egyesület szervez.
   Jelentkezés és bővebb információ: Kuslits Károly és Panka
   Telefon: 06-20/223-2208
   E-mail cím: jegyestabor2010 at gmail.com