[Evangelium] 2010-04-30

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2010. Ápr. 30., P, 04:55:01 CEST

   2010. április 30. - Péntek

   Búcsúbeszédében Jézus  így  szólt tanítványaihoz:  "Ne  nyugtalankodjék  a
   szívetek! Higgyetek az Istenben, és bennem is higgyetek! Atyám házában sok
   hely van. Ha nem így lenne, mondtam volna-e: "Elmegyek, és helyet készítek
   nektek?" Ha majd elmegyek,  és helyet készítek  nektek, ismét eljövök,  és
   magammal viszlek titeket, hogy ti is ott legyetek, ahol én vagyok.  Hiszen
   ismeritek az utat oda, ahová én megyek!" Ekkor Tamás így szólt: "Uram,  mi
   nem tudjuk,  hová  mégy;  hogyan  ismerhetnénk hát  az  utat?"  Jézus  ezt
   felelte: "Én vagyok az út, az igazság  és az élet. Senki sem juthat el  az
   Atyához, csak általam."

   Jézus útnak nevezte magát, amely út  a mennyei Atyához és az örök  élethez
   vezet. Ennek  elismerése  vagy  elfogadása azonban  még  nagyon  kevés.  E
   kijelentés igazságát az tapasztalja meg, aki rálép erre az útra és elindul
   ezen az úton. Ki más mutathatná  meg nekünk az Istenhez vezető utat,  mint
   az, aki Istentől jött, s akit maga Isten küldött? Krisztus egész  életével
   és tanításával közölte  velünk, hogy  miként juthatunk  el az  üdvösségre,
   amelyet Isten szán nekünk. Egyedül  a krisztusi utat követve, a  krisztusi
   életet megvalósítva juthatunk el Istenünkhöz,  s ezt senki sem teheti  meg
   helyettünk. Életutunkon vezessen minket mindig Krisztus!
   (c) Horváth István Sándor

   Imádság:

   Imádság szeretetért
   Uram Jézus Krisztus, esengek: olvasszon föl magába
   Szerelmed lángoló, édes mézzel-folyó nagy hatalma!
   Hogy szerelmed szerelmébe haljak bele;
   mert szerető szereteted értem kínhalált szenvedett.
   Assisi Szent Ferenc