[Evangelium] 2010-04-29

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2010. Ápr. 29., Cs, 04:55:02 CEST

   2010. április 29. - Csütörtök, Sienai Szent Katalin szűz és egyháztanító,
   Európa társvédőszentje

   Abban az  időben  Jézus megszólalt,  és  ezt mondta:  Magasztallak  téged,
   Atyám, ég és föld Ura, mert elrejtetted mindezt a bölcsek és okosak  elől,
   és kinyilatkoztattad a kicsinyeknek! Igen,  Atyám, így tetszett ez  neked!
   Az én Atyám mindent átadott nekem, és nem ismeri a Fiút senki más, csak az
   Atya, s az Atyát  sem ismeri más, csak  a Fiú, és akinek  a Fiú ki  akarja
   nyilatkoztatni. Jöjjetek  hozzám  mindnyájan, akik  fáradtak  vagytok,  és
   terhek alatt görnyedtek: én felüdítlek titeket! Vegyétek magatokra igámat,
   és tanuljatok tőlem, mert én szelíd vagyok és alázatos szívű, és nyugalmat
   talál lelketek. Mert az én igám édes, s az én terhem könnyű.

   Jézus biztatása egyaránt  szól egykori tanítványainak  és mai  követőinek,
   azaz nekünk: tanuljatok  tőlem, mert  szelíd vagyok és  alázatos szívű.  A
   keresztény élet ezek szerint nem hittételek megtanulását vagy az isteni és
   egyházi  parancsok   ismeretét  jelenti,   hanem  Jézus   életmódjának   a
   megtanulását. Nyilvánvaló, hogy tisztában kell lenni az előzőekkel is,  de
   még ennél is nagyobb hangsúlyt kell helyeznünk arra, hogy a  szelídségben,
   a békességszeretetben, az  irgalmasság és az  alázatosságban egyre  jobban
   hasonlítsunk  mesterünkhöz,   Jézushoz.   A   Krisztustól   való   tanulás
   életmódjának elsajátítását jelenti, amelynek az a célja, hogy  megismerjük
   és  megszeressük  Istent.  Jézusnak  az  Atya  iránti  engedelmességét  és
   szeretetét megtanulni: ez számunkra az üdvösség lehetősége.
   (c) Horváth István Sándor

   Imádság:

   Add Uram, hogy lelkem szüntelenül Krisztus békéjének örvendjen;
   hogy mindig nyugodtan és tiszta tekintettel nézhessek az emberek szemébe;
   hogy számból csak tiszta beszéd, bátorító szó hangozzék;
   hogy lépéseim biztosak, útjaim mindig egyenesek, határozottak legyenek;
   hogy kezemet mindig szívesen nyújtsam, ha adni, segíteni kell;
   hogy szívem kitáruljon, s az emberek szükségét megérezzem;
   hogy értelmem  éber  és  friss legyen  az  igazság  - csak  az  igazság  -
   befogadására;
   hogy akaratom mindig  afelé vezesse  gondolataimat, szavaimat,  tetteimet,
   ami fölemel!

   3 kötet csak 2 áráért. Szívünkben  mély nyomot hagyott című könyvem  három
   év vasárnapi és ünnepnapi elmélkedéseivel megjelent. 1 kötet ára 1900,  de
   a három egyben csak 3800 Ft, tehát 1 kötet ingyen van. Aki kéri, ezen áron
   és 700 Ft postaköltséggel  (külföldre több) el  tudom küldeni, akár  névre
   szólóan dedikálva is.
   Megrendelhető  tőlem  a  his at katolikus.hu  címen  a  név  és  a   postacím
   elküldésével.
   Horváth István Sándor