[Evangelium] 2010-04-28

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2010. Ápr. 28., Sze, 04:55:01 CEST

   2010. április 28. - Szerda

   Abban az  időben  Jézus  hangos  szóval hirdette:  Aki  bennem  hisz,  nem
   énbennem hisz, hanem abban, aki küldött  engem. Aki engem lát, azt  látja,
   aki küldött engem. Én világosságul jöttem e világra, hogy aki bennem hisz,
   ne maradjon sötétségben.  Aki hallgatja ugyan  tanításomat, de nem  tartja
   meg, azt nem én ítélem el, mert hiszen nem azért jöttem, hogy elítéljem  a
   világot, hanem hogy megváltsam a világot. Van bírája annak, aki megvet, és
   nem fogadja el tanításomat.  A tőlem hirdetett ige  ítéli el őt az  utolsó
   napon. Mert én nem magamtól beszéltem,  hanem az Atya, aki küldött  engem,
   hagyta meg nekem,  hogy mit  mondjak és mit  hirdessek. Tudom,  hogy az  ő
   parancsa örök  élet. Amit  tehát  hirdetek, úgy  hirdetem, amint  az  Atya
   mondta nekem.

   Jézus több alkalommal  is megerősítette tanítványainak,  hogy ő a  mennyei
   Atya  küldötte.  Jézus   személyében  az  Atya   van  jelen  a   világban,
   cselekedeteiben az irgalmas  Atya működése fedezhető  fel, tanítása  által
   pedig az Atya szól az emberekhez. Aki Jézust elutasítja, az tulajdonképpen
   az Atya szeretetét  utasítja vissza.  Jézus többször is  tanít az  Atyával
   való   egységéről,   bár   észrevette,   hogy   ez   a   vallási   vezetők
   szembefordulását váltja  ki. Mégsem  hallgat  erről, hogy  tanítványai  és
   követői legalább  részben  megismerjék  és  megértsék a  Fiú  és  az  Atya
   egységét. Jézus  megismerteti  velünk  az igaz  Istent,  aki  kapcsolatra,
   szeretetkapcsolatra  akar  velünk   lépni.  Ne   utasítsuk  vissza   Isten
   szeretetét!
   (c) Horváth István Sándor

   Imádság:

   Uram, te  imádkoztál  tanítványaidért,  hogy mind  az  idők  végéig  egyek
   legyenek, amint te egy vagy  az Atyával és az  Atya veled. Nézz le,  Uram,
   részvéttel arra  a sok  szakadásra, mely  azok között  éktelenkedik,  akik
   tiednek vallják magukat, és vezesd haza őket abba a közösségbe, amelyet te
   alapítottál kezdetben: szent, katolikus,  apostoli Egyházadba. Hogy  amint
   az égben egy  a szentek egysége,  idelenn is csak  egy legyen,  szentséges
   neved megvallásában és dicséretében.
   Newman bíboros

   Hinni és  hirdetni az  evangéliumot címmel  tartok lelkigyakorlatot  2010.
   május 19-22-ig  Gödöllő-Máriabesnyőn a  Mater Salvatoris  Lelkigyakorlatos
   házban. Jelentkezés  Nagyné Pádár  Évánál,  a ház  gazdasági  vezetőjénél.
   Telefon: 28/420-176, fax: 28/510-742, E-mail: matersal at invitel.hu.

   Szívünkben  mély  nyomot  hagyott  című  könyvem  három  év  vasárnapi  és
   ünnepnapi elmélkedéseivel megjelent. 1 kötet  ára 1900, de a három  egyben
   csak 3800 Ft,  tehát 1 kötet  ingyen van. Aki  kéri, ezen áron  és 700  Ft
   postaköltséggel (külföldre  több) el  tudom  küldeni, akár  névre  szólóan
   dedikálva is.
   Megrendelhető  tőlem  a  his at katolikus.hu  címen  a  név  és  a   postacím
   elküldésével.
   Horváth István Sándor

   Házasságra  készülő  fiataloknak  lesz  jegyes-tábor  Szombathelyen  2010.
   július 18-24-ig, amelyet a Családakadémia Egyesület szervez.
   Jelentkezés és bővebb információ: Kuslits Károly és Panka
   Telefon: 06-20/223-2208
   E-mail cím: jegyestabor2010 at gmail.com