[Evangelium] 2010-04-22

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2010. Ápr. 22., Cs, 04:55:01 CEST

   2010. április 22. - Csütörtök

   A kenyérszaporítás utáni napon  Jézus így szólt  a sokasághoz: "Senki  sem
   jöhet hozzám, ha nem vonzza az Atya, aki küldött engem. Én feltámasztom őt
   az utolsó napon. A prófétáknál ezt olvassuk: "Mindnyájan Isten tanítványai
   lesznek." Mindaz, aki hallgat  az Atyára, és tanul  tőle, hozzám jön.  Nem
   mintha az Atyát látta  volna valaki. Csak aki  Istentől való, az látta  az
   Atyát. Bizony, bizony, mondom  nektek: Aki hisz  bennem, annak örök  élete
   van. Én vagyok  az élet  kenyere. Atyáitok  mannát ettek  a pusztában,  és
   mégis meghaltak. Itt a mennyből alászállott kenyér, hogy aki eszik belőle,
   meg ne  haljon.  Én  vagyok  a mennyből  alászállott  élő  kenyér.  Aki  e
   kenyérből eszik, örökké él. A kenyér,  amelyet adni fogok, az én testem  a
   világ életéért."

   Az eucharisztikus  beszéd  mai részében  Jézus  megerősíti, hogy  az  örök
   élethez  szükséges,  hogy   a  benne  hívők   belőle  táplálkozzanak.   Az
   oltáriszentség tehát az isteni gondviselés csodálatos ajándéka  számunkra,
   amelyben  Jézus   testét,  mint   lelki  ételt   vehetjük  magunkhoz.   Az
   oltáriszentséget  ugyanakkor  élő   kenyérnek  nevezzük,   mert  benne   a
   feltámadt, az élő Krisztus van jelen titokzatos módon. De élő kenyér azért
   is, mert az embereknek az életet biztosítja, megerősít a földi életben  és
   elsegít az  örök  életre.  A  halál felett  győzelmet  arató  Krisztus  az
   oltáriszentség által életre kelti a bűn miatt haldokló lelkünket.  Bennünk
   él, velünk él, hogy nekünk életünk legyen őbenne.
   (c) Horváth István Sándor

   Imádság:

   Szentséges Atyánk, Teremtőnk, Megváltónk,
   vigasztalónk és Üdvözítőnk.
   Mindennapi kenyerünket,
   a te Fiadat, a mi Urunk Jézus Krisztust
   add meg nekünk ma,
   annak a szeretetnek emlékezetére,
   megértésére és tiszteletére,
   mellyel irántunk viseltetett, és azokéra,
   amiket érettünk mondott, tett és szenvedett.
   Assisi Szent Ferenc