[Evangelium] 2010-04-21

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2010. Ápr. 21., Sze, 04:55:01 CEST

   2010. április 21. - Szerda

   Kafarnaumban így tanította Jézus a sokaságot: "Én vagyok az élet  kenyere.
   Aki hozzám jön, nem éhezik többé; és aki bennem hisz, nem szomjazik  soha.
   Megmondtam nektek: Bár láttok engem, mégsem hisztek. Minden, amit az  Atya
   nekem ad, hozzám  jön. Aki tehát  hozzám jön, nem  utasítom el. Nem  azért
   jöttem le  a mennyből,  hogy  a magam  akaratát cselekedjem,  hanem  annak
   akaratát, aki küldött engem. Aki pedig küldött, annak az az akarata,  hogy
   semmit el  ne veszítsek  abból, amit  nekem adott,  hanem feltámasszam  az
   utolsó napon. Atyám  akarata az,  hogy mindaz, aki  látja a  Fiút és  hisz
   benne, örökké éljen, és én feltámasztom az utolsó napon."

   Az élet kenyeréről szóló beszéd következő részében Jézus arról tanít, hogy
   ő az élet kenyere. Az örök  élethez nem elegendő Jézus megismerése,  hanem
   szükséges az  is,  hogy vele  éljünk,  belőle táplálkozzunk.  Az  üdvösség
   azoknak lesz osztályrésze, aki hiszi,  hogy Krisztus valóban az Isten  fia
   és küldötte, s  hiszi, hogy  az oltáriszentségben  valóságosan jelen  van,
   továbbá él a nagyszerű lehetőséggel, hogy az Úr testével táplálja  lelkét.
   Valahányszor magunkhoz vesszük  az ő  szent testét,  kifejezzük vele  való
   egységünket, ugyanakkor jelenvaló válik az Egyházzal való egységünk is, és
   közösségünk mindazokkal, akik Krisztus testével táplálkoznak.
   (c) Horváth István Sándor

   Imádság:

   Legédesebb, legjóságosabb Jézusom, őrizz meg  attól, hogy bárkit - még  ha
   gyűlöl és üldöz is engem  -, megvessek, kevésre becsüljek,  haszontalannak
   tartsak, lenézzek vagy elforduljak tőle.
   Ne engedd,  hogy valaha  is  gyűlölet vagy  akár csak  keserűség  támadjon
   bennem  iránta,  és  engedd,   hogy  amíg  csak   él,  ne  kételkedjem   a
   megjavulásában!
   Szigmaringeni Szent Fidél