[Evangelium] 2010-04-08

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2010. Ápr. 8., Cs, 04:55:02 CEST

   2010. április 8. - Csütörtök

   Abban az időben az Emmauszból  visszatért tanítványok beszámoltak az  úton
   történtekről, meg arról, hogyan ismerték fel Jézust a kenyértöréskor.  Míg
   ezekről  beszélgettek,   egyszer  csak   megjelent  köztük   (Jézus),   és
   köszöntötte őket: "Békesség nektek!" Ijedtükben és félelmükben azt vélték,
   hogy szellemet látnak. De ő így  szólt hozzájuk: "Miért ijedtetek meg,  és
   miért támad  kétely a  szívetekben? Nézzétek  meg kezemet  és lábamat!  Én
   vagyok. Tapintsatok meg és lássátok,  a szellemnek nincs húsa és  csontja,
   de amint látjátok, nekem van." Ezután megmutatta nekik a kezét és a lábát.
   De örömükben még mindig nem mertek hinni, és csodálkoztak. Ezért így szólt
   hozzájuk: "Van itt valami ennivalótok?"  Adtak neki egy darab sült  halat.
   Fogta és a szemük láttára evett belőle. Aztán így szólt hozzájuk:  "Ezeket
   mondtam nektek, amikor még veletek voltam. Be kell teljesednie  mindannak,
   amit rólam  Mózes törvényében,  a prófétákban  és a  zsoltárokban  írtak."
   Ekkor  megnyitotta  értelmüket,  hogy  megértsék  az  írásokat.  Majd  így
   folytatta: "Meg van írva, hogy a Messiásnak szenvednie kell, és  harmadnap
   fel kell  támadnia a  halálból. Nevében  megtérést és  bűnbocsánatot  kell
   hirdetni Jeruzsálemtől kezdve minden népnek. Ti tanúi vagytok ezeknek."

   A  feltámadt  Krisztus  egyik  ajándéka   a  hit.  A  Feltámadottal   való
   találkozásokról szóló evangéliumi beszámolók  ezt jelzik, hogy a  korábban
   bizonytalankodó, kételkedő apostolok  és tanítványok eljutnak  a hitre,  a
   hitbeli felismerésre. Nem megy gyorsan,  egyik pillanatról a másikra ez  a
   folyamat,  hanem  bizonyos   időbe  kerül,  amíg   megszületik  a  hit   a
   bizonytalanokban. A  feltámadását követően  újra élőként  mutatkozó  Jézus
   másik  ajándéka  a   béke,  a  békesség.   Megjelenéseikor  így   köszönti
   tanítványait: "Békesség  nektek!" A  nagypénteki kereszthalál  nagy  lelki
   nyugtalanságot okozott a tanítványoknak. Most pedig az Úr hozza el nekik a
   lelki békét,  hogy  a ennek  a  hitnek birtokában  induljanak  hirdetni  a
   feltámadást.
   (c) Horváth István Sándor

   Imádság:

   Uram, nincs üdvösségem, csak tebenned;