[Evangelium] 2010-03-24

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2010. Már. 24., Sze, 04:55:01 CET

   2010. március 24. - Szerda

   Egy alkalommal Jézus a benne hívő zsidókhoz fordult, és ezt mondta  nekik:
   "Ha  megmaradtok   tanításomban,   akkor  lesztek   igazán   tanítványaim:
   megismeritek az igazságot, és az  igazság majd szabaddá tesz  benneteket."
   Ők erre tiltakoztak:  "Ábrahám leszármazottjai vagyunk,  és soha  senkinek
   sem szolgáltunk. Hogy mondhatod tehát azt, hogy: Szabadok lesztek?"
   Jézus így  felelt:  "Bizony,  bizony,  mondom  nektek:  mindaz,  aki  bűnt
   cselekszik, szolgája a bűnnek. A szolga nem marad mindig ura házában, de a
   fiú ott marad  mindvégig. Ha  viszont (Isten) Fia  szabaddá tesz  titeket,
   akkor valóban szabadok lesztek. Tudom, hogy Ábrahám utódai vagytok,  mégis
   az életemre  törtök, mert  tanításom  nem fog  rajtatok. Én  azt  hirdetem
   nektek, amit  Atyámnál  láttam;  ti  ellenben  azt  teszitek,  amit  a  ti
   atyátoktól hallottatok." Erre közbevágtak a zsidók: "A mi atyánk Ábrahám!"
   Jézus így folytatta: "Ha Ábrahám gyermekei vagytok, tegyétek is azt,  amit
   Ábrahám tett! De  ti az életemre  törtök, bár azt  az igazságot  hirdetem,
   amit Istentől hallottam.  Ábrahám ilyet  nem tett. Ti  azt teszitek,  amit
   atyáitok  tettek!"  Ők   azonban  tovább  erősködtek:   "Mi  nem   vagyunk
   törvénytelen gyermekek,  csak egy  atyánk van:  az Isten."  Jézus  azonban
   megállapította: "Ha  Isten  volna  atyátok,  szeretnétek  engem,  mert  én
   Istentől vagyok, és  tőle jöttem.  Nem a  magam nevében  jöttem, hanem  az
   Isten küldött engem."

   A hit  elfogadása  Jézus  elfogadását  jelenti az  ember  számára.  A  hit
   szerinti élet  pedig a  jézusi életet  jelenti. A  hit által  magát  Jézus
   fogadjuk el, tehát azt a személyt, aki számunkra a megváltást hozza, s aki
   az örök élet  reményét nyújtja  nekünk. Az ember  mindezt, mint  igazságot
   ismer fel és  fogadja el,  s ez  által szabaddá válunk  a bűn  és a  halál
   hatalmától. Jézus  azt  mondta magáról,  hogy  ő az  Igazság.  Egyedül  az
   Igazság megismerése,  Krisztus  megismerése  az,  ami  számunkra  az  élet
   teljességét jelenti, illetve az örök  életre is elvezet. Ne álljunk  ellen
   Istennek, aki minket arra hív, hogy Krisztussal éljünk, s Ővele jussunk el
   a mennyei Atya által számunkra készített örök életre.
   (c) Horváth István Sándor

   Imádság:

   Urunk,  Jézus   Krisztus,  aki   a   kereszt  súlya   alatt   megalázkodva
   kinyilatkoztattad a világnak megváltásod árát,  add meg minden embernek  a
   hit világosságát,  hogy  fölismerve  Benned Isten  és  az  ember  Szenvedő
   Szolgáját, legyen  bátorságuk  követni Téged  ugyanezen  az úton,  mely  a
   kereszten és a kiüresedésen át a vég nélküli életbe vezet.
   II. János Pál pápa