[Evangelium] 2010-03-10

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2010. Már. 10., Sze, 04:55:02 CET

   2010. március 10. - Szerda

   A hegyi beszédben Jézus ezt  mondta tanítványainak: "Ne gondoljátok,  hogy
   azért jöttem,  hogy  megszüntessem  a  törvényt  vagy  a  prófétákat.  Nem
   megszüntetni jöttem, hanem tökéletessé  tenni. Bizony mondom nektek,  amíg
   az ég és föld el nem múlik, nem  vész el a törvényből sem egy i betű,  sem
   egy vessző, hanem minden érvényben marad. Aki tehát csak egyet is  eltöröl
   akár a legkisebb  parancsok közül  is, és  úgy tanítja  az embereket,  azt
   nagyon  kicsinek  fogják  hívni  a  mennyek  országában.  És  mindaz,  aki
   megtartja és tanítja őket, igen nagy lesz a mennyek országában."

   A mai  evangéliumban  olvasott  jézusi  kijelentés  a  mózesi  törvényekre
   vonatkozik. A farizeusok  és írástudók  részéről, akik  magukat a  törvény
   hiteles magyarázóinak tartották, többször megfogalmazódott az a vád,  hogy
   Jézus  nem   tartja  meg   a  törvényeket   és  vallási   előírásokat,   s
   tanítványaitól sem követeli meg azok pontos betartását. Főként a  szombati
   nyugalom megtartásával  kapcsolatban merült  fel ez  a vád,  mert Jézus  e
   napon  is  gyógyított,  ami  a  hivatalos  törvénytudók  szerint  munkának
   minősült, s ezért  tilos volt. A  vád alapjául szolgáltak  továbbá azok  a
   kijelentések, amelyek szerint  a régi törvények  helyett Jézus újakat  ad.
   Jézus új törvénye a régiek isteni szándékának megtalálását célozzák meg.
   (c) Horváth István Sándor

   Imádság:

   Istennek Igéje, én Uram taníts meg arra,
   hogy nagylelkű legyek:
   hogy úgy szolgáljak, mint megérdemled,
   adjak számolgatás nélkül,
   harcoljak, nem törődve a sebekkel,