[Evangelium] 2010-03-03

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2010. Már. 3., Sze, 04:55:01 CET

   2010. március 3. - Szerda

   Jézus Jeruzsálembe indult. Útközben magához hívta tizenkét tanítványát  és
   bizalmasan közölte velük: "Most fölmegyünk Jeruzsálembe. Ott az  Emberfiát
   a főpapok és írástudók kezére adják, halálra ítélik, majd  kiszolgáltatják
   a pogányoknak,  megcsúfolják,  megostorozzák  és  keresztre  feszítik,  de
   harmadnapra feltámad."
   Ekkor odalépett  hozzá a  Zebedeus-fiúknak (Jakab  és János  apostoloknak)
   anyja, fiaival  együtt, és  leborult előtte,  hogy kérjen  valamit.  Jézus
   megkérdezte tőle: "Mit kívánsz?" Ő azt felelte: "Intézd úgy, (Uram,)  hogy
   az én két  fiam országodban melletted  üljön: az egyik  jobbodon, a  másik
   pedig bal oldaladon." Jézus így  válaszolt nekik: "Nem tudjátok, hogy  mit
   kértek. Készek vagytok-e arra, hogy kiigyátok azt a kelyhet, amelyet nekem
   ki kell innom?" "Készek vagyunk!" - felelték. Jézus erre így folytatta: "A
   szenvedések kelyhét  velem  együtt  kiisszátok  majd.  De  hogy  ki  üljön
   mellettem jobb és bal felől,  azt nem én döntöm  el. Azok ülnek majd  ott,
   akiket mennyei Atyám erre kiválasztott."
   Amikor a többi  tíz (apostol)  ezt meghallotta,  méltatlankodni kezdett  a
   testvérpár viselkedése  miatt.  Jézus magához  hívta  őket, és  így  szólt
   hozzájuk: "Tudjátok,  hogy a  pogányoknál hogyan  hatalmaskodnak a  vezető
   emberek: akinek  nagyobb a  rangja, érezteti  a hatalmát.  Nálatok ne  így
   legyen! Aki köztetek nagyobb akar lenni,  legyen a szolgátok! És aki  első
   akar lenni, legyen  a cselédetek! Az  Emberfia sem azért  jött, hogy  neki
   szolgáljanak,  hanem  hogy  ő  szolgáljon  másoknak,  és  odaadja   életét
   váltságul mindenkiért."

   Jézus a rá  váró szenvedésről  és halálról beszél  apostolainak, akik  nem
   értik ezeket a szavakat. Főként azt  nem érthetik, hogy ha mesterük  előre
   látja, hogy milyen  sors vár  rá, akkor miért  mennek mégis  Jeruzsálembe,
   miért nem próbálják elkerülni azt. Nem értik még, hogy a szenvedésnek és a
   halálnak a  vállalása Jézus  részéről szolgálat,  a mennyei  Atyának  tett
   szolgálat, a  mi megváltásunk  érdekében vállalt  szolgálat. Az  apostolok
   értetlenségét jelzi, hogy ezt követően  versengés alakul ki köztük. Ez  jó
   alkalmat ad  Jézusnak arra,  hogy a  szolgálatra, a  szolgálat  szellemére
   nevelje őket. Krisztus szolgálatához hasonlóan a mi szolgálatunk is legyen
   szabad!
   (c) Horváth István Sándor

   Imádság:

   Szent tested, Úr Jézus Krisztus Istenem, segítsen engem az örök életre,  s
   drága véred  bűneim  bocsánatára!  Legyen  ez  az  Eucharisztia  örömömre,
   egészségemre és  vigadozásomra,  félelmetes második  eljöveteledkor  pedig
   méltass általa, hogy  - bár  bűnös vagyok -  dicsőséged jobbján  állhassak
   szeplőtelen Anyád és összes szentjeid imádsága által!
   Alexandriai Szent Cirill