[Evangelium] 2010-02-24

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2010. Feb. 24., Sze, 04:55:01 CET

   2010. február 24. - Szerda, Szent Mátyás apostol

   Jézus így tanított az  utolsó vacsorán: "Amint engem  szeret az Atya,  úgy
   szeretlek  én  is  titeket.  Maradjatok   meg  az  én  szeretetemben!   Ha
   megtartjátok  parancsaimat,   megmaradtok  szeretetemben,   ahogy  én   is
   megtartottam Atyám  parancsait, és  megmaradok az  ő szeretetében.  Ezeket
   azért mondtam nektek, hogy az én örömöm legyen bennetek, és örömötök ezzel
   teljes legyen.  Az az  én parancsom,  hogy szeressétek  egymást, amint  én
   szerettelek titeket! Nagyobb szeretete  senkinek sincs annál, mint  annak,
   aki életét  adja barátaiért.  Ti barátaim  vagytok, ha  megteszitek,  amit
   parancsolok nektek. Nem  mondalak titeket többé  szolgának, mert a  szolga
   nem tudja, mit tesz az ura. Barátaimnak mondalak benneteket, mert mindazt,
   amit hallottam Atyámtól, tudtul adtam nektek. Nem ti választottatok engem,
   hanem én választottalak titeket; és  arra rendeltelek, hogy elmenjetek  és
   gyümölcsöt hozzatok: maradandó gyümölcsöt. Bármit kértek az Atyától az  én
   nevemben,  megadja  nektek.  Azt  parancsolom  nektek,  hogy   szeressétek
   egymást!"

   A mai napon Szent Mátyás  apostolt ünnepeljük, akit nem személyesen  Jézus
   választott a Tizenkettő  közé, hanem  a mennybemenetelt  követően a  többi
   apostol  választotta  meg  őt  az  áruló  Júdás  helyett.  Abban  biztosak
   lehetünk, hogy ő is  a tanítványi kör tagjai  közé tartozott, együtt  járt
   Jézussal tanító útja során. A választás célja az, hogy ismét teljes legyen
   a Tizenkettő  testülete, akiknek  az a  feladata, hogy  elmenvén az  egész
   világra hirdessék Jézus  feltámadását. E tanúságtételhez  ad erőt nekik  a
   Szentlélek, hogy  a Jézus  szeretetésről szóló  tanúságtételük  eredményes
   legyen. Az apostoli küldetésből mi, megkeresztelt emberek is  részesedünk,
   akiknek az a küldetésünk, hogy a világban életünkkel hirdessük a  szeretet
   örömhírét.
   (c) Horváth István Sándor

   Imádság:

   Uram, Jézus, édesanyád  közbenjárása által  kérem tőled  azt a  kegyelmet,
   hogy egész életemben  hű maradhassak  hozzád. A hűség  kegyelmét add  meg,
   amely erősebb a halálnál, és a síron túl is él.
   Apostolodnak  lenni  valami  egészen  mást,  sokkal  többet  jelent,  mint
   elszálló lelkesedést, átmeneti  elfoglaltságot. Add,  hogy ezt  mindjobban
   megértsem!
   Kitartó odaadásra van itt szükség!  Ezt az odaadó lelkületet pedig  komoly
   életprogrammal kell ébren  tartani, hogy a  veled való szoros  kapcsolatom
   egy pillanatra se szűnjék meg!