[Evangelium] 2010-02-19

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2010. Feb. 19., P, 04:55:01 CET

   2010. február 19. - Péntek

   Keresztelő János tanítványai  egyszer Jézushoz  járultak, és  megkérdezték
   tőle: "Miért  van az,  hogy mi  és a  farizeusok gyakran  böjtölünk, a  te
   tanítványaid viszont nem tartanak böjtöt?" Jézus így felelt nekik:  "Vajon
   szomorkodhat-e a násznép,  amíg velük  van a vőlegény?  Eljönnek a  napok,
   amikor elviszik tőlük a vőlegényt, akkor majd böjtölnek."

   Mire jó a böjtölés, mire szolgál a böjti időszak? - tehetjük fel a kérdést
   a mai evangélium kapcsán. A böjtölés által tulajdonképpen Isten készít fel
   minket valamilyen  lelki jó  fogadására,  a napokban  kezdődött  nagyböjti
   időben például Jézus  feltámadásának ünneplésére. A  mi oldalunkról  akkor
   valósul meg  a böjt,  ha annak  valóban vallási  indíttatása van,  s az  a
   célja, hogy lelkiekben töltekezzünk. A  koplalás, a fogyókúra éppen  ezért
   nem  számít   böjtnek.  A   nagyböjt   folyamán  a   táplálkozásban   való
   mértékletesség is azt szolgálja, hogy Istenre éhezzünk. Őrá  vágyakozzunk,
   aki lelkünket akarja táplálni igazságaival és kegyelmével.
   (c) Horváth István Sándor

   Imádság:

   Istennek Igéje, én Uram taníts meg arra,
   hogy nagylelkű legyek:
   hogy úgy szolgáljak, mint megérdemled,
   adjak számolgatás nélkül,
   harcoljak, nem törődve a sebekkel,
   dolgozzak, nem keresve pihenést,
   teljesen megfeledkezve magamról,
   nem várva más jutalmat,
   mint hogy tudom: akaratodat teljesítem.

   Kedves Barátaim!
   Az  elmúlt  években   minden  nagyböjt  jelentős   növekedést  hozott   az
   e-vangélium lista  olvasói számában,  s ez  nektek volt  köszönhető. A  ma
   kezdődő  nagyböjti  időszak   egyik  jócselekedete  lehet,   ha  idén   is
   népszerűsítitek  lelki  közösségünket   ismerőseitek  között.  Az   elmúlt
   hetekben sokat hallhattunk arról, hogy az internetet az evangéliumi üzenet
   terjesztésére használják fel  a papok. Idén,  a papság évében,  segítsetek
   nekem e cél megvalósításában, azaz abban, hogy valóban egyre több emberhez
   eljusson a mindennapi e-vangélium. Köszönöm a segítséget!
   Feliratkozni itt lehet: http://evangelium.katolikus.hu/
   Akinek gondja van a  feliratkozással, forduljon hozzám a  his at katolikus.hu
   címen.
   István atya