[Evangelium] 2010-01-16

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2010. Jan. 16., Szo, 04:55:01 CET

   2010. január 16. - Szombat

   Miután Jézus meggyógyított egy bénát, kiment a Tibériás-tó partjára.  Nagy
   sokaság tódult hozzá, ő pedig tanította  őket. Amint Jézus elhaladt a  vám
   mellett, észrevette, hogy ott ül Lévi, aki Alfeus fia volt. Odaszólt neki:
   "Kövess engem!" Lévi (akit Máténak is hívtak) felállt, és követte.
   Később  Jézus   elment   vendégségbe   Lévi  házába.   Ott   Jézussal   és
   tanítványaival  együtt  sok   vámos  és  nyilvános   bűnös  is   asztalhoz
   telepedett, mert sokan oda is  elkísérték. Amikor a farizeusok közül  való
   írástudók látták,  hogy Jézus  együtt eszik  a nyilvános  bűnösökkel és  a
   vámosokkal, ezzel a kérdéssel fordultak a tanítványokhoz: "Miért eszik  és
   iszik a  ti Mesteretek  együtt a  vámosokkal és  a nyilvános  bűnösökkel?"
   Ennek hallatára Jézus  ezt válaszolta nekik:  "Nem az egészségeseknek  van
   szükségük orvosra,  hanem  a betegeknek.  Én  nem azért  jöttem,  hogy  az
   igazakat hívjam, hanem a bűnösöket."

   A  béna  ember  meggyógyítása,  akinek  bűneit  megbocsátotta  Jézus,  már
   jelezte, hogy  a mi  Urunk küldetése  a bűnösökhöz  szól. Ezt  jelenti  ki
   egyértelműen a mai evangéliumban,  amikor így szól:  Én nem azért  jöttem,
   hogy az  igazakat hívjam,  hanem a  bűnösöket. A  kijelentés előzménye  az
   volt, hogy felrótták neki,  hogy szóba áll a  bűnösökkel. Jézus pedig  nem
   tiltakozik, nem mentegetőzik. Igen, szóba áll a bűnösökkel.  Természetesen
   ez nem azt jelenti, hogy helyesli a bűnt. De felajánlja a bűnös számára  a
   megtérés útját, felkínálja az irgalmasságot. Lehetőséget ad, hogy a  bűnös
   elinduljon Isten felé.

   Ó Krisztus Jézus, hiszem, hogy igaz Isten  és igaz ember vagy. Te vagy  az
   isteni út, mely végtelen biztonsággal  hidalja át azt a szakadékot,  amely
   elválaszt engem az Istenségtől.
   Hiszem, hogy  szent  emberséged  tökéletes és  oly  hatalmas,  hogy  engem
   nyomorúságaim, hiányaim és gyarlóságaim ellenére el tud vezetni oda,  ahol
   te magad vagy: az Atya keblére.
   Add, hogy hallgassak szavadra, kövessem példádat, és soha el ne  szakadjak
   tőled.