[Evangelium] 2010-01-11

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2010. Jan. 11., H, 04:55:01 CET

   2010. január 11. - Hétfő

   Miután Keresztelő Jánost  elfogták, Jézus Galileába  ment, és hirdette  az
   (Isten országáról szóló) evangéliumot: "Betelt az idő, közel van az  Isten
   országa. Térjetek meg, és higgyetek az evangéliumban."
   Amikor a Galileai-tó partján járt, látta, hogy Simon és testvére,  András,
   akik halászok voltak, éppen hálót  vetnek a tengerbe. Jézus  megszólította
   őket: "Jöjjetek  utánam,  és  én emberhalászokká  teszlek  titeket."  Azok
   rögtön otthagyták  hálóikat,  és  követték őt.  Amikor  kissé  továbbment,
   meglátta Jakabot, Zebedeus  fiát és  testvérét, Jánost,  amint a  hálóikat
   rendezgették a  bárkában.  Őket  is  mindjárt  meghívta.  Erre  otthagyták
   apjukat, Zebedeust a halászlegényekkel együtt a bárkában, és követték őt.

   Jézus új  hivatást  ad a  halászoknak,  akiket meghív.  Azt  akarja,  hogy
   emberhalászok legyenek.  Tulajdonképpen Jézus  is emberhalász,  aki  azért
   jött, hogy az embereket megmentse. Kereszthalála a bűn mélységébe süllyedő
   embereket felemeli, az egyháza közösségébe kapcsolja. A meghívottak  Jézus
   halásztársaivá  válnak.   Eddig   csak  a   saját   maguk   megélhetésével
   foglalkoztak, hogy azzal, hogy hálóikat javítgassák. Mostantól új  feladat
   vár rájuk. A meghívásban fontos az elhagyás eleme, azaz aki vállalkozik az
   emberhalászat munkájára, annak fel  kell számolnia korábbi életvitelét,  s
   Jézushoz, a  meghívóhoz  kell  csatlakoznia.  A  hozzá  való  hűség  teszi
   eredményessé a munkát.

   Ó, Uram, te vagy a reményem!
   Benned bízik a lelkem!
   Nem kell félnem, hiszen te, Istenem,
   nemcsak velem vagy,
   hanem bennem is vagy, és én tebenned!

   Papi élményeim a Zala-völgyben (50.)
   A  külső  hideget  szívük  jószándékának  belső  melege  ellensúlyozta   a
   karácsonyi ünnepek alatt.  Utólag is igazoltnak  látom, hogy csak  azoknak
   sikerülhet szépen  az  ünnep,  akik felkészülnek  és  lényegre  figyelnek.
   Persze az emberek lelki igényei is különbözőek, s vannak olyanok, akik egy
   kevés hóeséssel beérik  karácsonyra. Papként azt  próbálom tanítani,  hogy
   érdemes ennél igényesebbnek lenni.
   Bár egyesek kötelességüknek érzik,  hogy sajnálatukat fejezzék ki  amiatt,
   hogy a pap egyedül van karácsonykor,  ez nincs így. Az én karácsonyomat  a
   gyerekek és a fiatalok aranyozzák be, akik segítségemre vannak abban, hogy
   a hívek számára ünneppé varázsoljam e napokat.
   Arra  számítottam,  hogy  a   sokat  emlegetett  gazdasági  válság   miatt
   csendesebb lesz a szilveszter. Számításom nem jött be. Vagy nincs  válság,
   vagy azokat  érinti,  akik  korábban  is  rakéták  és  tűzijátékok  nélkül
   szilvesztereztek.
   Jézus megkeresztelkedésének ünnepére személyre szóló levélben meghívtam  a
   2009-ben keresztelt  gyerekeket és  családjukat. Harmaduk  el is  jött  az
   ünnepségre. Még maradt számukra is a karácsonyi plüssjátékokból. Ezúton is
   köszönöm mindenkinek, aki  küldött! Majd  egyszer ennek is  és minden  más
   kezdeményezésnek beérik a gyümölcse.
   A  január  10-i  Új  Ember  utolsó  oldalán  az  Ilyennek  látom  papunkat
   rajzpályázatról szóló  cikk  illusztrációjaként  az  egyik  minisztránsom,
   Levente rajza  látható, amit  bemutatja szolgálatomat.  Érdemes  megnézni,
   mert még hasonlítok is a képre vagy a a kép énrám. :-)
   Csütörtöktől több  mint  20  ezren  kapjátok  az  e-vangéliumot.  Köszönöm
   mindenkinek az evangelizációt!
   Ajándékozzátok meg barátaitokat  az e-vangéliummal! Ez  karácsony után  is
   aktuális ajándék.
   István atya

   Szívünkben mély nyomot hagyott címmel  megjelent könyvben három év  összes
   vasárnapi és  ünnepnapi  elmélkedése.  Az általam  írt,  az  evangéliumhoz
   kapcsolódó elmélkedéseket az Új  Ember Kiadó jelentette  meg. 1 kötet  ára
   1900, de  a három  egyben csak  3800 Ft.  Aki kéri,  ezen áron  és 700  Ft
   postaköltséggel (külföldre  több) el  tudom  küldeni, akár  névre  szólóan
   dedikálva is.
   Megrendelhető tőlem a his at katolikus.hu címen. István atya