[Evangelium] 2010-01-08

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2010. Jan. 8., P, 04:55:01 CET

   2010. január 8. - Péntek

   Abban az időben, amikor Jézus  az egyik városban tartózkodott, talált  ott
   egy leprával  borított férfit.  Mihelyt a  leprás meglátta  Jézust,  arcra
   borult előtte,  és kérlelte:  "Uram,  ha akarod,  meggyógyíthatsz  engem."
   Jézus kinyújtotta  kezét,  megérintette,  és  így  szólt  hozzá:  "Akarom,
   tisztulj meg!" Erre  azonnal elhagyta  őt a lepra.  Jézus meghagyta  neki,
   hogy senkinek se szóljon.  "Menj inkább - mondta  -, mutasd meg magadat  a
   papnak,  és  gyógyulásodnak  bizonyságául  ajánld  fel  tisztulásodért  az
   áldozatot, amint  Mózes rendelte!"  A gyógyítás  híre mégis  egyre  jobban
   elterjedt. A  nép  nagy  tömegben  tódult  Jézushoz,  hogy  hallgassa,  és
   betegségeiből gyógyulást  nyerjen. Ő  azonban inkább  egy magányos  helyre
   vonult vissza, hogy imádkozzék.

   Jézus  korában  a  leprás  betegségben  szenvedők  elkülönítve  éltek,  és
   semmilyen  módon  nem  érintkezhettek  az  egészséges  emberekkel.   Ennek
   elsősorban egyszerű egészségügyi oka volt: ne terjedjen tovább a betegség,
   ne kapják el mások is. Ezen ok mellett aztán idővel megjelent a vallási ok
   is, azaz a mózesi törvény  tiltotta, hogy az egészségesek érintkezzenek  a
   betegekkel, mert különben tisztátalanná válnak, azaz alkalmatlanná  válnak
   az áldozat-bemutatásra, illetve felajánlásra. A mai evangélium kulcsszava,
   leglényegesebb mozzanata az érintés.  Jézus megérintette a beteget.  Jézus
   szándékosan átlépi az egészségesek és a betegek között lévő határt, amit a
   törvény húzott, jelezvén, hogy az irgalmas Isten belép a betegek világába,
   hogy szabadulást, gyógyulást hozzon számukra.

   Uram, Istenem, őrizz meg engem attól,  hogy valaha is terhesnek érezzem  a
   munkát, vagy kedvetlen legyek hivatásomban.
   Adj kitartást, örömet, mellyel végzem a munkámat, valamint hasznosan,  jól
   gazdálkodjam az idővel, ne fecséreljem el haszontalan beszélgetéssel, vagy
   időtöltéssel.
   Adj nekem oly  erős szeretetet,  hogy az,  amit mára  rendeltél nekem,  ne
   teher legyen, hanem öröm.