[Evangelium] 2010-01-02

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2010. Jan. 2., Szo, 04:55:01 CET

   2010. január 2. - Szombat

   Keresztelő János így tett tanúságot: A zsidók papokat és levitákat küldtek
   hozzá Jeruzsálemből, hogy megkérdezzék őt: "Ki vagy te?" Erre megvallotta,
   nem  tagadta,  hanem  megvallotta:  "Nem  én  vagyok  a  Messiás."   Ezért
   megkérdezték tőle: "Hát akkor? Talán Illés vagy?" "Nem vagyok" -  felelte.
   "A próféta vagy?" Erre is nemmel válaszolt. Azt mondták tehát neki: "Akkor
   ki vagy?  Mert választ  kell  vinnünk azoknak,  akik küldtek  minket.  Mit
   mondasz magadról?" János ezt felelte:  "A pusztában kiáltó hangja  vagyok:
   Egyengessétek az Úr  útját", amint  Izajás próféta mondta.  A küldöttek  a
   farizeusoktól jöttek, ezért megkérdezték:  "Miért keresztelsz hát, ha  nem
   te vagy a Messiás, sem Illés,  sem pedig a próféta?" János így  válaszolt:
   "Én csak vízzel keresztelek.  De köztetek áll az,  akit nem ismertek,  aki
   utánam jön, s  akinek még  a saruszíját  sem vagyok  méltó megoldani."  Ez
   Betániában történt, a Jordánon túl, ahol János tartózkodott és keresztelt.

   Keresztelő  Jánosban  Krisztusra  irányuló,  Krisztusra  mutató   személyt
   ismerhetünk meg.  Amikor Erzsébetnél  látogatást  tesz Mária,  már  akkor,
   anyja méhében örvendezik János az érkező Megváltónak. Amikor pedig  fellép
   a pusztában és elkezdi hirdetni a  bűnbánatot és a keresztséget, akkor  is
   Jézusra irányítja az  emberek figyelmét.  Amikor Jézus  megkeresztelkedik,
   akkor úgy mutat  rá János, mint  az Isten küldöttére,  s nem sajnálja  azt
   sem, ha tanítványai ettől kezdve  Jézus követői lesznek. A mai  evangélium
   arról számol be, hogy a  nép vallási vezetői János személyére  kíváncsiak,
   de mégsem beszél magáról hanem ezt az alkalmat is arra használja fel, hogy
   rámutasson a Messiásra, Jézusra.

   Mindenható Úr!  Te vagy  példaképünk, rendezőnk  és kormányzónk;  te  vagy
   utunk, a te fényedre nyitó ajtónk.  Te vagy az Igazságosság képe! Te  vagy
   csillagunk és fényességünk! Hálát adunk neked, dicsérünk és áldunk!
   Téged  dicsőítünk,   hiszen  mindenütt   téged  ünnepelnek,   Halhatatlan,
   Fáradhatatlan, Örökkévaló! Te  vagy a  lélek életének  példaképe, te  vagy
   boldog Atyánk, Királyunk és Istenünk.
   Ha Terád  tekintünk, Uram,  nem  halunk meg.  Ha megvalljuk  nevedet,  nem
   veszünk el. Ha Hozzád imádkozunk, meghallgatást nyerünk.
   Ókeresztény ima