[Evangelium] 2010-10-07

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2010. Okt. 7., Cs, 01:00:00 CEST

   2010. október 7. - Csütörtök

   Jézus  egy  alkalommal  így  beszélt  tanítványainak:  Tegyük  fel,   hogy
   valamelyiteknek van egy barátja, aki éjfélkor bekopog hozzá és ezt mondja:
   Barátom, adj kölcsön nekem három kenyeret! Útról érkezett egy vendégem,  s
   nincs mivel megkínálnom. De az kiszól: Ne zavarj engem! Az ajtó már be van
   zárva, én is, gyermekeim is ágyban vagyunk. Nem tudok fölkelni, hogy adjak
   neked. Mondom nektek: Ha  nem is kelne fel,  hogy adjon neki  barátságból,
   erőszakossága miatt mégis  fölkel, és ad  neki annyit, amennyire  szüksége
   van.  Mondom  tehát  nektek:  Kérjetek  és  adnak  nektek,  keressetek  és
   találtok, zörgessetek és ajtót nyitnak nektek. Mert mindaz, aki kér,  kap,
   aki keres, talál, és aki zörget, annak ajtót nyitnak. Van-e köztetek olyan
   apa, aki követ ad fiának, mikor az  kenyeret kér tőle? Vagy ha halat  kér,
   akkor hal helyett  tán kígyót  ad neki? Vagy  ha tojást  kér, akkor  talán
   skorpiót nyújt neki? Ha  tehát ti, bár gonoszak  vagytok, tudtok jót  adni
   gyermekeiteknek, mennyivel  inkább  adja  mennyei  Atyátok  a  Szentlelket
   azoknak, akik kérik tőle.

   Kérjetek és adnak nektek - mondja Jézus a mai evangéliumban, de elsősorban
   nem az anyagi javakra gondol, hanem a lelkiekre, miként ez a  későbbiekben
   ki is derül.  A keresztény ima  egyik formája a  kérés, amelyben  Istenhez
   fordulunk, s elismerjük,  hogy segítségére várunk.  Ha őszintén ki  tudjuk
   mondani, hogy mindig az  ő akarata legyen meg,  és ha hiszünk abban,  hogy
   Isten mindig a javunkat akarja, akkor észrevehetjük, hogy jól tudja,  mire
   van szükségünk lelkünk épülése érdekében.  Isten mindig többet ad  nekünk,
   mint, amit  mi kérünk  tőle.  A legértékesebbet  szeretné  mindannyiunknak
   megadni: az üdvösséget. Kérjük imáinkban a magunk és szeretteink  számára,
   hogy elnyerjük az üdvösséget. Ez a legértékesebb kérés mindenki számára.
   (c) Horváth István Sándor

   Imádság:

   Istenem! Most nyugodni térek a te áldásoddal. Egyszer eljön életem  utolsó
   estéje is,  amikor örök  nyugalomra térek.  Engedd, hogy  úgy éljek,  hogy
   minden cselekedetem  előkészület  legyen  erre az  örök  nyugalomra,  hogy
   hitemből  kivirágozzék  a  színről   színre  való  látás,  reményemből   a
   birtoklás, s tökéletlen szeretetemből a veled való tökéletes egyesülés!
   Szalézi Szent Ferenc