[Evangelium] 2010-10-01

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2010. Okt. 1., P, 01:00:00 CEST

   2010. október 1. - Péntek

   Jézus egy alkalommal  így szólt tanítványai  előtt: Jaj, neked,  Korozain!
   Jaj, neked, Betszaida! Ha a pogány Tiruszban és Szidonban történtek  volna
   azok a csodák, amelyek nálatok  történtek, már rég szőrzsákban és  hamuban
   tartottak volna bűnbánatot. Ezért  Tirusznak és Szidonnak tűrhetőbb  sorsa
   lesz az ítéleten, mint nektek. És  te Kafarnaum? Vajon az égig  emelkedel?
   Egészen az  alvilágig fogsz  süllyedni. Majd  így folytatta:  Aki  titeket
   hallgat, engem hallgat; és  aki titeket megvet, engem  vet meg. Aki  pedig
   engem megvet, azt veti meg, aki küldött engem.

   Az evangéliumok hitelesen  mutatják be  Jézus tanító  útjának sikereit  és
   eredményeit,  de   nem  hallgatnak   arról   sem,  hogy   egyes   helyeken
   visszautasítással találkozik.  Ilyen  lehetett  Korozain,  Betszaida  vagy
   Kafarnaum városa, amelyeknek  a lakosai  hiába látták  a csodákat,  mégsem
   hittek. A hitetlenségnek és az elutasításnak pedig következménye lesz,  az
   tudniillik, hogy az utolsó ítéletkor örökre elpusztulnak a városok  lakói.
   Lehetőségük volt nekik is arra, hogy felismerjék Jézusban az Üdvözítőt  és
   megtérjenek, de ők  nem ezt  választották, ezért  még azok  a pogányok  is
   hamarabb juthatnak el az  üdvösségre, akiknek sokkal kevesebb  lehetőségük
   volt. Felismerem-e Jézusban üdvösségem szerzőjét?
   (c) Horváth István Sándor

   Imádság:

   Isten, ki hatalmas vagy, s kinek szolgája lettem, kérlek téged, és  mindig
   is állhatatosan kérni foglak, hogy kiérdemelhesselek Téged. Nem valamiféle
   földi jókra akarok szert tenni; azt kérem, amit érdemes kérnem: Tenmagadat
   egyedül!
   Kölni Szent Brúnó