[Evangelium] 2010-11-23

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2010. Nov. 23., K, 01:00:01 CET

   2010. november 23. - Kedd

   Abban az időben, amikor némelyek megjegyezték, hogy milyen szép kövekkel és
   díszes fogadalmi ajándékokkal van díszítve a (jeruzsálemi) templom, Jézus
   ezt mondta: „Jönnek majd napok, amikor abból, amit most itt láttok, kő kövön
   nem marad, mindent lerombolnak.” Erre megkérdezték tőle: „Mester, mikor
   történik mindez? És milyen jelek előzik meg?” Ő így válaszolt: „Vigyázzatok,
   nehogy félrevezessenek titeket! Sokan jönnek az én nevemben s mondják: „Én
   vagyok!” És: „Elérkezett az idő!” Ne kövessétek őket! Amikor háborúkról és
   lázadásokról hallotok, ne rémüldözzetek. Mindennek előbb meg kell történnie,
   de ezzel még nincs itt a vég!” Aztán így folytatta: „Nemzet nemzet ellen és
   ország ország ellen támad. Nagy földrengés lesz itt is, ott is, éhínség és
   dögvész. Félelmetes tünemények és rendkívüli jelek tűnnek fel az égen.”

   Az egyházi, liturgikus év utolsó hetéhez érkeztünk. Az evangéliumok a végső
   időkre irányítják figyelmünket. Jézus figyelmeztetése ezen idők veszélyeiről
   az egykori a mostani tanítványoknak egyaránt szól. A gonosz általi
   megtévesztés és félrevezetés miatt sokan elbuknak. Hamis tanítással, könnyű
   ígéretekkel sokakat letérítenek majd az üdvösség útjáról, a hit útjáról.
   Bárkinek bármit elhinni nagy könnyelműség. A Krisztust követő tanítvány
   legyen mindig óvatos, vizsgálja meg a tanítást és a tanítót. Az isteni
   tanításban és igaz tanítónkban, Jézusban megbízhatunk. Ami ettől eltér, s
   ami ezzel ellenkezik, az lelkünk vesztét okozhatja. Maradjunk hűségesek
   Jézus szavához és személyéhez!

   Jézusom, addig akarok élni, amíg akarod! Addig akarok szenvedni, amíg
   akarod! Akkor akarok meghalni, amikor akarod! Az legyen, amit Isten akar,
   ahogyan akarja, ameddig akarja.
   Hofbauer Szent Kelemen