[Evangelium] 2010-11-09

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2010. Nov. 9., K, 01:00:02 CET

   2010. november 9. - Kedd, a Lateráni bazilika felszentelése

   Abban az időben:
   Mivel közel volt a zsidók Húsvétja, Jézus fölment Jeruzsálembe. A templomban
   árusokat talált, akik ökröt, juhot és galambot árultak, valamint
   pénzváltókat, akik ott ültek. Ekkor kötelekből ostort font, és kikergette
   mindnyájukat a templomból, ugyanígy a juhokat és az ökröket is, a pénzváltók
   pénzét pedig szétszórta. Az asztalokat felforgatta, a galambárusoknak meg
   azt mondta: „Vigyétek innét ezeket, ne tegyétek Atyám házát
   vásárcsarnokká!” Tanítványainak eszébe jutott, hogy írva van: „Emészt a
   házadért való buzgóság.”
   A zsidók erre így szóltak: „Miféle csodajelet mutatsz, hogy ezeket
   teszed?” Jézus azt válaszolta: „Romboljátok le ezt a templomot, és én három
   nap alatt fölépítem!” A zsidók azt felelték: „Negyvenhat esztendeig épült ez
   a templom, és te három nap alatt fölépíted azt?” Ő azonban testének
   templomáról beszélt. Amikor feltámadt a halálból, tanítványainak eszébe
   jutott, hogy ezt mondta, s hittek az Írásnak és Jézus szavainak.

   „Romboljátok le ezt a templomot, és én három nap alatt fölépítem!” –
   olvassuk a mai evangéliumban. Egykori ellenfelei nem értik Jézus szavait, és
   még a tanítványok számára is rejtve marad egy ideig e kijelentés értelme és
   tartalma. Hogyan kell értenünk Jézus rejtélyes szavait? Jézus ellenfelei nem
   felejtik el e szavakat és ezt hozzák fel vádként, amikor halálát akarják. De
   a tanítványok sem felejtik el a mondást, csak ők egészen másként értelmezik.
   Számukra csak a feltámadást követően válik világossá mesterük kijelentése, s
   megértik, hogy Jézus saját halálát és feltámadását jövendölte meg előre. A
   feltámadásba vetett hit számos kijelentés helyes értelmét tárja fel
   számunkra.

   Teljenek be ajkaink dicséreteddel, hogy énekeljük, Uram, a te dicsőséged;
   mert arra méltattál minket, hogy részesüljünk halhatatlan, éltető, szent,
   égi titkaidban. Erősíts meg minket szentséged által, hogy egész nap
   elmélkedjünk igazságaid felett. Alleluja!