[Evangelium] 2010-07-29

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2010. Júl. 29., Cs, 01:00:01 CEST

   2010. július 29. - Csütörtök, Szent Márta

   Abban az időben: A  zsidók közül sokan jöttek  Máriához és Mártához,  hogy
   vigasztalják őket  testvérük miatt.  Amint Márta  meghallotta, hogy  Jézus
   jön, eléje sietett,  míg Mária  otthon maradt. Márta  így szólt  Jézushoz:
   "Uram, ha itt lettél volna, nem halt volna meg a testvérem! De tudom, hogy
   most is, bármit kérsz  Istentől, megadja neked."  Jézus ezt felelte  neki:
   "Testvéred fel fog támadni!" Erre Márta így szólt: "Tudom, hogy feltámad a
   feltámadáskor, az utolsó napon." Jézus folytatta: "Én vagyok a  feltámadás
   és az élet. Aki hisz bennem, még ha meghal is, élni fog. Mindaz, aki él és
   hisz énbennem, az nem  hal meg örökre. Hiszed  ezt?" Márta ezt  válaszolta
   neki: "Igen, Uram! Hiszem,  hogy te vagy  a Messiás, az  Isten Fia, aki  a
   világba jön!"

   Miután Jézus hírt  kap Lázár betegségéről,  kis késlekedéssel útnak  indul
   Betániába. A beteg  eközben meghalt.  Amikor Jézus  megérkezik, Lázár  már
   négy napja  a  sírban volt.  Márta  és  Mária azt  várták  Jézustól,  hogy
   hamarabb fog  érkezni és  meg  fogja gyógyítani  testvérüket.  Elvárásukat
   Márta fogalmazza meg, aki  azt mondta, hogy nem  halt volna meg Lázár,  ha
   ott lett volna Jézus. A gyógyítás csodájában reménykedtek, de ez a  remény
   elveszett, amikor  testvérük meghalt.  Jézus viszont  a gyógyítás  csodája
   helyett egy még nagyobb csodát  tesz, amikor feltámasztja a halott  Lázárt
   és visszahozza a födi életre.
   A feltámadást és az örök életet Jézus nekünk is megadja. Egyedül ő adhatja
   nekünk az új életet. Aki hisz Krisztusban  és az ő életet adó erejében,  s
   kész vele meghalni, az elnyeri majd tőle a feltámadást is.
   (c) Horváth István Sándor

   Imádság:

   Imádság a vakációban
   Olyan szünidőtől,
   amely elpuhít,
   amely henyélésben telik,
   amelyben az értelem és szív számára
   semmi hasznos sem terem,
   Uram, ments meg engem!

   Olyan naptól,
   amely Isten nélkül kezdődik,
   amely Istentől távol végződik
   Uram, ments meg engem!

   A lustálkodástól, a léha szórakozástól,
   amely gyengíti önuralmamat,
   és fogékonnyá tesz a rosszra,
   Uram, ments meg engem!

   A pénz könnyelmű tékozlásától,
   minden meggondolatlanságtól,
   amely másokat kísértésbe vihetne,
   vagy bosszanthatna
   Uram, ments meg engem!

   Uram, Jézus Krisztus!
   Szívből örülök a vakációnak.
   Sokat várok tőle:
   örömöt, pihenést, felüdülést.
   Adj nyitott szemet,
   hogy meglássam a világ szépségeit!
   Adj nyitott fület,
   hogy meghalljam hívásodat!
   Tölts el örömöddel!
   Engedd, hogy minél többet
   ízleljek meg világod gazdagságából!
   Vigyázz rám minden utamon,
   hogy a szünidő is
   erősítsen és gazdagítson!

   Kedves barátaim!
   Ezen a héten  elérjük, hogy az  e-vangélium listának 23  ezer tagja  lesz.
   Hagyományainknak  megfelelően   ismét   ajándékok  várnak   azokra,   akik
   terjesztik az e-vangéliumot.  Azon a  napon, amikor a  23 ezredik  személy
   feliratkozik, megkérdezek három új listatagot,  hogy ki ajánlotta nekik  a
   feliratkozást  és  ez  utóbbiak  Selma  Lagerlöf:  Krisztus-legendák  című
   könyvét kapják ajándékba tőlem.
   XVI. Benedek pápa a közelmúltban új Pápai Tanácsot hozott létre, amely  az
   evangelizációért felelős. Úgy látszik, a Vatikánban is egyre fontosabb  az
   evangélium terjesztése. Kapcsolódjatok be ti is e munkába és  terjesszétek
   ez e-vangéliumot!
   Köszönettel: István atya
   Feliratkozási lehetőség itt: http://evangelium.katolikus.hu/