[Evangelium] 2010-07-15

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2010. Júl. 15., Cs, 01:00:00 CEST

   2010. július 15. - Csütörtök

   Jézus egy alkalommal így fejezte be tanítását: Jöjjetek hozzám mindnyájan,
   akik fáradtak vagytok, és terhek alatt görnyedtek: én felüdítlek  titeket!
   Vegyétek magatokra igámat, és tanuljatok  tőlem, mert én szelíd vagyok  és
   alázatos szívű és nyugalmat talál lelketek. Mert az én igám édes, s az  én
   terhem könnyű.

   Az isteni  szeretetet saját  személyében kinyilatkoztató  Jézus  mindenkit
   magához hív,  hogy  tőle  tanuljunk. Isten  megismerése  tehát  nem  egyes
   kiválasztottak előjoga, hanem mindenki számára nyitott lehetőség. A mester
   nem csupán szóbeli tudást  ad át tanítványainak,  hanem egész élete  példa
   számukra.  Akkor  ismerhetjük  meg  Istent,  akkor  találjuk  meg  lelkünk
   nyugalmát és akkor válunk jó tanítványokká, ha ugyanúgy élünk, mint Jézus,
   aki egész életét  az Atyának  ajánlotta. Isten  feltárja előttünk  életét,
   hogy  vele  élhessünk,   s  benne  találjuk   meg  életünk  nyugalmát   és
   boldogságát.
   (c) Horváth István Sándor

   Imádság:

   Mindig soknak  tartjuk,  amit mi  teszünk  másokért; ellenben  amit  mások
   tesznek érettünk, azt semmibe sem  vesszük. Úgy látszik, két szívünk  van:
   egy lágy, gyöngéd, engedékeny - önmagunk számára, és egy kemény,  szigorú,
   zord - embertársaink számára.
   Szalézi Szent Ferenc