[Evangelium] 2010-07-12

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2010. Júl. 12., H, 01:00:00 CEST

   2010. július 12. - Hétfő

   Abban az időben Jézus így  szólt apostolaihoz: Ne gondoljátok, hogy  azért
   jöttem a földre, hogy békét hozzak!  Nem azért jöttem, hogy békét  hozzak,
   hanem hogy kardot.  Azért jöttem,  hogy szembeállítsam a  fiút apjával,  a
   leányt anyjával  és a  menyet anyósával.  Saját háza  népe lesz  az  ember
   ellensége. Aki atyját vagy anyját jobban szereti, mint engem, az nem méltó
   hozzám. Aki fiát  vagy leányát jobban  szereti, mint engem,  az nem  méltó
   hozzám. Aki nem  veszi föl keresztjét,  és nem követ  engem, az nem  méltó
   hozzám. Aki  meg akarja  találni  életét, elveszíti  azt; de  aki  érettem
   elveszíti életét, megtalálja azt. Aki titeket befogad, engem fogad be; aki
   pedig engem befogad, azt fogadja be, aki engem küldött. Aki prófétát fogad
   be azért, mert próféta, az a próféta jutalmát kapja. Aki igaz embert fogad
   be azért, mert igaz  ember, az az igaznak  jutalmában részesül. Aki  pedig
   csak egy pohár friss vizet is ad inni egynek a legkisebbek közül, mert  az
   az én tanítványom, bizony, mondom nektek:  nem marad el a jutalma.  Amikor
   Jézus  befejezte   tizenkét  tanítványa   oktatását,  továbbindult,   hogy
   tanítson, és hirdesse Isten országának örömhírét a környékbeli városokban.
   Mt 10,34-11,1

   Elmélkedés:

   A mai  evangélium első  felében Jézus  meglehetősen furcsa  dolgokat  mond
   küldetéséről, amikor  arról  beszél,  hogy "kardot  hozott  a  földre"  és
   szembenállást. Hogyan kell értenünk e kijelentéseket.
   Arról van szó, hogy Jézus megjelenése megoszlást kelt az emberek  körében,
   hiszen  egyesek  hittel  elfogadják,  mások  viszont  elutasítják  őt   és
   tanítását. Jézus  eljövetelének  és igehirdetésének  a  "mellékhatása",  a
   következménye a békétlenség,  a szembenállás és  a küzdelem a  Krisztusban
   hívők illetve nem hívők között.  A szembenállás csak akkor szűnhetne  meg,
   ha a krisztushívő feladná hűségét vagy valamennyien megtérnének a Jézussal
   szembefordulók.
   Az evangélium második része a  hűséges tanítványok ismérveit sorolja  fel.
   Jézus követése elszántságot kíván az embertől, hogy minden földi  dologról
   lemondva Isten és az ő Országának elnyerése legyen az első helyen.
   (c) Horváth István Sándor

   Imádság:

   Úr Jézus  Krisztus,  igaz  Isten  és igaz  ember,  Szent  és  nagy  Isten,
   halhatatlan Isten, könyörülj rajtunk és az egész emberiségen! Tisztíts meg
   bennünket bűneinktől és gyarlóságainktól drága  szent véred által, hogy  a
   te szeretetedben és a te békédben éljünk most, és mindörökké!
   Labre Szent Benedek

   Papi élményeim a Zala-völgyben (54.)
   A múlt  héten  imatáborban  voltam  a gyerekekkel,  ezért  nem  volt  időm
   megemlékezni róla, de azért most ne  menjünk el szó nélkül amellett,  hogy
   július 9-én volt az e-vangélium levelezőlista 6. születésnapja. Az  elmúlt
   hat év  alatt  kb.  22  millió e-vangéliumi  üzenet  jutott  el  hozzátok.
   Ismételten köszönet jár azoknak, akik terjesztik listánkat!
   És ha már a születésnapról szó van, megosztom veletek azt az örömhírt  is,
   hogy az  öcséméknél gyermek  született.  Aligha találnátok  ki:  Eszternek
   hívják. Ő a  hatodik. Mármint nem  VI. Eszter, hanem  a hatodik gyermek  a
   családjukban.
   Az egy hónappal ezelőtt Paplan-akció keretében az eredetileg tervezett 100
   helyett 633 garnitúrára érkezett felajánlás. Korábban 400 csomag már célba
   ért, ezen a héten  pedig a többit is  eljuttatjuk az árvízkárosultaknak  a
   karitász közreműködésével. Köszönöm mindenki nagylelkű támogatását!
   István atya