[Evangelium] 2010-08-14

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2010. Aug. 14., Szo, 01:00:00 CEST

   2010. augusztus 14. - Szombat

   Egyszer gyermekeket vittek Jézushoz, hogy tegye rájuk kezét, és imádkozzék
   fölöttük. A  tanítványok  elutasították  őket. Jézus  azonban  így  szólt:
   "Hagyjátok csak a gyermekeket, és ne akadályozzátok meg őket, hogy  hozzám
   jöjjenek, mert ilyeneké a mennyek országa!" Azzal rájuk tette kezét,  majd
   továbbindult.

   Jézus ráteszi  kezét  a gyermekekre  -  olvassuk az  evangéliumban.  Ez  a
   mozdulat  azonban  nem  a  csodákból  jól  ismert  kézrátétel,  amikor  az
   érintésre megszűnnek  a  betegségek.  Itt  egy  áldásról  van  szó,  Jézus
   áldásáról, amelyben szintén  nagy erő  van. Missziós  atyák mondják,  hogy
   dél-amerikai országokban  szokás, hogy  amikor  az emberek  találkoznak  a
   pappal az utcán, áldást kérnek tőle. Annak egyszerű és gyermeki kifejezése
   ez,  hogy  szükségünk  van  mindennapjainkban  Isten  áldására.  Amikor  a
   szentmise  végén   áldásban   részesülünk,  figyeljünk   arra,   hogy   ez
   jelentésében és  jelentőségében  igen  gazdag  cselekedet,  amely  elkísér
   bennünket.
   (c) Horváth István Sándor

   Imádság:

   A Te gazdagságod legyen az enyém is,
   Szegény voltál Uram, szegény leszek én is.
   Jézus szegény Szíve, a koldusod vagyok,
   Alamizsnát, kegyet csak Szívedtől kérek.
   Mária, Szűz Anyám, Te könyörögj értem,
   Hogy a Kereszt úján Jézust követhessem.
   E földön senkitől jutalmat nem várok,
   Gazdagság híre után nem futok, nem járok.
   Sátán imádója, cinkosa nem leszek,
   Nem tiprom meg bűnnel Jézusom, kereszted. Ámen.