[Evangelium] 2010-08-04

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2010. Aug. 4., Sze, 01:00:01 CEST

   2010. augusztus 4. - Szerda

   Abban az  időben: Jézus  továbbhaladt. Tirusz  és Szidon  vidékére  vonult
   vissza. És íme, jött  egy arra lakó kánaáni  asszony, és kiáltozva  kérte:
   ?Könyörülj rajtam, Uram, Dávid fia! A lányomat kegyetlenül gyötri a gonosz
   szellem!? Ő azonban szóra sem méltatta. Végül odamentek hozzá tanítványai,
   és arra kérték: ?Küldd el őt, ne kiáltozzon utánunk!? Jézus  kijelentette:
   ?Az én  küldetésem csak  Izrael házának  elveszett juhaihoz  szól.? Ám  az
   asszony odajött, és leborult előtte e szavakkal: ?Uram, segíts rajtam!?  Ő
   így válaszolt:  ?Nem  való  elvenni  a gyerekek  kenyerét  és  odadobni  a
   kutyáknak!? Mire az asszony: ?Igen, Uram, de a kutyák is esznek abból, ami
   lehull gazdájuk asztaláról!? Erre Jézus így szólt hozzá: ?Asszony! Nagy  a
   te hited! Legyen úgy, amint szeretnéd!?  És a lánya meggyógyult még  abban
   az órában.

   Furcsának tartjuk Jézus elutasító magatartását, aki sem az asszony, sem  a
   tanítványok kérésére  nem  teljesíti elsőre  a  pogány asszony  vágyát.  A
   beszélgetésből kiderül, hogy azért ilyen elutasító, mert nem akar túllépni
   küldetésének határán, de ez az asszony nem zsidó származású. De talán  még
   furcsább, hogy az  asszony tulajdonképpen  legyőzi Jézust  a vitában.  Oly
   kitartóan kér és  olyan ügyesen  érvel, hogy  Jézus meglátja  benne azt  a
   hitet, amely tántoríthatatlanná teszi. De mégsem tolakodó vagy  követelőző
   az asszony magatartása, hanem a hite alázatossá teszi, s ennek jutalmaként
   Jézus teljesíti kérését, meggyógyítja lányát.
   Mi  hogyan  fordulunk  kéréseinkkel  Jézushoz?  Tanuljuk  meg  hittel   és
   alázattal kérni Jézus segítségét!
   (c) Horváth István Sándor

   Imádság:

   Életem  Ura,  és  Uralkodója,  ne   engedd  hozzám  a  jóravaló   restség,
   könnyelműség, pénzvágy és megszólás szellemét!
   Ajándékozd inkább  szolgádnak a  józanság, alázatosság,  állhatatosság  és
   szeretet lelkét! Igen, Uram, Királyom! Add meg, hogy megismerjem bűneimet,
   és meg ne ítéljem felebarátomat, mert áldott vagy örökkön-örökké. Ámen.
   Szent Efrém