[Evangelium] 2009-12-26

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Dec. 26., Szo, 04:55:02 CET

   2009. december 26. - Szombat, Szent István első vértanú

   Abban az  időben  Jézus így  szólt  tanítványaihoz: Legyetek  óvatosak  az
   emberekkel szemben,  mert  bíróság  elé  állítanak,  zsinagógáikban  pedig
   megostoroznak benneteket. Miattam  helytartók és  királyok elé  hurcolnak,
   hogy tanúságot  tegyetek  előttük  és a  pogányok  előtt.  Amikor  átadnak
   benneteket a bíróságnak, ne töprengjetek,  hogyan és mit mondjatok.  Abban
   az órában megadatik majd  nektek, hogy hogyan  beszéljetek. Hiszen nem  ti
   fogtok beszélni, hanem  Atyátok Lelke  szól majd  belőletek. Halálra  adja
   akkor a testvér a testvérét, az apa a gyermekét, a gyermekek pedig szüleik
   ellen támadnak,  hogy vesztüket  okozzák.  Miattam mindenki  gyűlölni  fog
   titeket. De aki állhatatos marad mindvégig, az üdvözül.

   Karácsony másnapján egy olyan szentet ünneplünk és tisztelünk Szent István
   vértanú  személyében,  aki  végigjárta  a  hit  útját.  Ez  az  út  minden
   Krisztus-követő ember számára  a betlehemi  jászoltól indul  és a  Golgota
   hegyén végződik. A mennyből eljövő Jézus  a mennybe hív minket, s ez  csak
   akkor valósulhat meg, ha hűségesek vagyunk hozzá. A krisztusi hit melletti
   hűség sokszor áldozatot követel, egyesektől akár életáldozatot. A  mennybe
   vágyott István  diakónus  is, az  volt  a reménye,  hogy  Isten  üdvözíti.
   Életünk végső  célja az  legyen,  hogy mi  is  eljussunk az  üdvösségre  a
   mennyei Atyához.  A  szeretetben leélt  élet  így teljesedik  ki  az  örök
   életben.

   Add meg nekem, Krisztusom, az állandó vágyat, hogy téged kövesselek minden
   cselekedetemben.
   Add,  hogy  szüntelenül  azon  elmélkedjek,  hogyan  kövesselek,  és   úgy
   viselkedjek, amint te viselkedtél.