[Evangelium] 2009-12-14

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Dec. 14., H, 04:55:01 CET

   2009. december 14. - Hétfő

   Egy alkalommal Jézus a templomba ment, és tanított. Közben odaléptek hozzá
   a főpapok  meg a  nép vénei,  és megkérdezték:  "Miféle hatalommal  teszed
   ezeket? Ki  adta neked  a hatalmat  ehhez?" Jézus  így válaszolt:  "Én  is
   kérdezek tőletek  valamit. Ha  megfeleltek  rá, megmondom  nektek,  milyen
   hatalommal teszek így. Honnan volt János keresztsége? A mennyből-e vagy az
   emberektől?"
   Azok tanakodni kezdtek egymás  között: "Ha azt  mondjuk, a mennyből  volt,
   azt feleli: "Hát akkor miért nem hittetek neki?" Ha pedig azt mondjuk: "Az
   emberektől", akkor  meg  félnünk  kell  a  néptől,  mert  Jánost  mindenki
   prófétának tartja." Ezért ezt a választ adták Jézusnak: "Nem tudjuk."
   "Akkor én sem  mondom meg  nektek, hogy  milyen hatalommal  teszek így"  -
   felelte Jézus.

   Miközben a tanítványok egyre inkább megértik, hogy mesterük a mennyei Atya
   küldötte és  miközben  a  nép egyre  nagyobb  odaadással  hallgatja  Jézus
   tanítását, a vallási vezetők körében  egyre csak n a bizonytalanság  Jézus
   személyével kapcsolatban.  Az  egyik oldalon  az  elfogadás a  másikon  az
   elutasítás növekszik.  Az  elutasításnak  egyszerű oka  van:  nem  akarnak
   változtatni életformájukon. Az elfogadásnak is egyszerű az oka: felismerik
   Jézusban azt, aki az üdvösségre tanítja  és vezeti az embert. Ha  Jézusban
   felismerem az  Isten  küldöttét, életem  megújulhat,  hiszen engem  is  az
   üdvösségre, az Atya felé vezet.

   Élők és holtak  Istene, tégy  minket készségessé,  hogy Krisztust  követve
   tudjuk odaadni  önmagunkat  másokért,  miként a  búzaszem,  amely  egyedül
   marad, ha nem hull a földbe, de ha földbe hullván elhal, sok termést  hoz.
   Add, Urunk, hogy készek legyünk áldozatot hozni társainkért, és add,  hogy
   életünk soha el nem múló, gazdag termést hozhasson.

   Kedves barátaim!
   Szeretettel  ajánlom   karácsonyi   ajándékként  adventi   és   karácsonyi
   lemezeinket.
   Itt                                                           hallgatható:
   http://zalalovo.plebania.hu/szent_veronika_korus/dalszovegek
   Most átvállaljuk a postaköltséget azoktól,  akik legalább 2 lemezt  kérnek
   (csak magyarországi szállítási cím esetén).  Ez az ajánlat december  16-ig
   érvényes.
   Kórusunk lemezei  megrendelhetők  tőlem a  zalalovo at gmail.com  címen.  Ár:
   2.000.- Ft/db. A megrendeléshez a nevet, a postacímét irányítószámmal és a
   darabszámot kell elküldeni. Köszönöm!
   Vélemények: http://zalalovo.plebania.hu/uzenet/korusnak
   Információ: http://zalalovo.plebania.hu/szent_veronika_korus/kiadvanyok2
   A   könyvem   pedig    az   Új   Ember    kiadótól   rendelhető   meg    a
   konyvesbolt at ujember.hu címen vagy telefonon: 06-1-317-3933.
   A könyv adatai:
   Horváth István Sándor: Szívünkben mély nyomot hagyott A, B, C kötet.
   A megrendeléshez a könyv címét valamint, a megrendelő nevét és  postacímét
   kell elküldeni.
   István atya