[Evangelium] 2009-12-03

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Dec. 3., Cs, 04:55:01 CET

   2009. december 3. - Csütörtök

   A hegyi beszédben  Jézus így  szólt tanítványaihoz: "Nem  mindaz, aki  azt
   mondja nekem: Uram, Uram! - jut be a mennyek országába, hanem csak az, aki
   teljesíti mennyei Atyám akaratát.  Aki hallgatja tanításomat, és  tettekre
   is váltja, hasonlít a bölcs emberhez, aki házát sziklára építette. Szakadt
   a zápor, ömlött az  ár, süvöltött a  szél és rázúdult a  házra, de az  nem
   dőlt össze,  mert  sziklára  épült.  Mindaz  pedig,  aki  hallgatja  ugyan
   tanításomat, de tettekre nem váltja, hasonlít a balga emberhez, aki  házát
   homokra építette.  Szakadt a  zápor, ömlött  az ár,  süvöltött a  szél  és
   rázúdult a házra. Az összedőlt, és nagy romhalmaz lett belőle."
   Mt 7,21. 24-27

   Elmélkedés:

   Az  adventi  időszakban  az  égből  a  földre  eljövő  Jézus   születésére
   készülünk. Isten Fia azért, jön el az égből, hogy utat mutasson nekünk  az
   ég felé. A mai evangéliumban megnevezi azt az utat, amelyen eljuthatunk  a
   mennybe, Istenhez, akitől Jézus jött, s akihez visszatért. A mennyei  Atya
   akaratának teljesítése  az út  számunkra, amelyen  biztosan eljuthatunk  a
   mennybe,  az  üdvösségre.  Keresem-e  evangéliumi  bölcs  emberként  Isten
   akaratát? Kész vagyok-e  felismerni és elfogadni  Isten velem  kapcsolatos
   tervét? Kész vagyok-e én is Isten küldötteként élni, ahogyan ezt Jézus  is
   tette? Felismerem-e Jézusban az Üdvözítőt, az üdvösségre vezetőt?

   Jézus, reményünk!  Téged követve  azt  választjuk, hogy  szívünk  mélyéből
   szeretünk. Te az Evangélium örömét adod nekünk, bármily kicsinynek érezzük
   is azt. És mégis, mikor ellentmondások támadják meg lelkünket, add nekünk,
   hogy Rád bízhassuk magunkat, ó Krisztus, és mi igyekszünk megosztani Veled
   mindazt, ami az életben ránk nehezedik.