[Evangelium] 2009-11-25

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Nov. 25., Sze, 04:55:02 CET

   2009. november 25. - Szerda

   Abban az  időben  Jézus  így  készítette elő  tanítványait  a  rájuk  váró
   megpróbáltatásokra: "Kezet emelnek  rátok, és  üldözni fognak  benneteket.
   Kiszolgáltatnak a zsinagógáknak és börtönbe vetnek. Királyok és helytartók
   elé hurcolnak az én nevemért, azért hogy tanúságot tegyetek. Véssétek  hát
   szívetekbe: Ne  törjétek fejeteket  előre, hogyan  védekezzetek. Én  olyan
   ékesszólást és bölcsességet adok  majd nektek, hogy egyetlen  ellenfeletek
   sem  tud  ellenállni  vagy  ellentmondani.  Kiszolgáltatnak  benneteket  a
   szülők, testvérek,  rokonok  és barátok,  s  közületek némelyeket  meg  is
   ölnek. Az én nevemért mindenki  gyűlölni fog titeket. De egyetlen  hajszál
   sem vész el a fejetekről. Állhatatossággal őrzitek meg lelketeket."

   Krisztus tanítványai nem csak a végső időkben fognak ellenállást érezni és
   üldöztetést tapasztalni a világ  részéről, hanem mindezek végigkísérik  az
   egyház életét  évszázadokon keresztül.  Szinte nem  is volt  a  történelem
   folyamán olyan korszak, amikor egyesek ne az egyház követőiben látták  meg
   legnagyobb   ellenségüket.    Hiába   gondolták,    hogy    fenyegetéssel,
   megfélemlítéssel eredményt fognak  elérni. Mindezek és  a vértanúságot  is
   hősiesen vállalók  inkább  erősítették  az egyházat.  A  keresztény  ember
   ugyanis tudja, hogy  üdvösségének feltétele az,  hogy hűségesen  kitartson
   hitében, Jézus  mellett. Legalábbis  azok  mindenképpen tudják,  akik  nem
   felszínesen  gyakorolják   vallásukat,   hanem   meggyőződésből   fakadnak
   cselekedeteik.

   Uram, Istenem,  gyarapítsd, sokasítsd  Egyházadat, és  egyesíts  mindenkit
   egységben. Tedd, hogy a  nép feddhetetlenül éljen,  egyetértő legyen a  te
   igaz hitedben és annak megvallásában.
   Sugalld szívükbe tanításod szavát! Hiszen a te ajándékod, hogy  elfogadtál
   Krisztusod evangéliumának hirdetésére, és arra késztettél, hogy jó,  neked
   kedves cselekedeteket vigyünk végbe.
   Szent Metód