[Evangelium] 2009-11-24

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Nov. 24., K, 04:55:01 CET

   2009. november 24. - Kedd

   Abban az időben, amikor némelyek  megjegyezték, hogy milyen szép  kövekkel
   és díszes  fogadalmi ajándékokkal  van díszítve  a (jeruzsálemi)  templom,
   Jézus ezt mondta: "Jönnek majd napok, amikor abból, amit most itt  láttok,
   kő kövön nem marad, mindent lerombolnak." Erre megkérdezték tőle: "Mester,
   mikor történik  mindez? És  milyen  jelek előzik  meg?" Ő  így  válaszolt:
   "Vigyázzatok, nehogy félrevezessenek titeket! Sokan jönnek az én  nevemben
   s mondják:  "Én vagyok!"  És:  "Elérkezett az  idő!" Ne  kövessétek  őket!
   Amikor háborúkról és  lázadásokról hallotok,  ne rémüldözzetek.  Mindennek
   előbb meg  kell  történnie, de  ezzel  még nincs  itt  a vég!"  Aztán  így
   folytatta: "Nemzet  nemzet  ellen  és  ország  ország  ellen  támad.  Nagy
   földrengés lesz itt is, ott is, éhínség és dögvész. Félelmetes  tünemények
   és rendkívüli jelek tűnnek fel az égen."

   Az  egyházi  év  utolsó  hetének  evangéliumi  szakaszai  a  végső  időkre
   irányítják figyelmünket. Jézus jó előre figyelmezteti tanítványait  azokra
   a veszélyekre,  amelyek rájuk  várnak. Ezek  közül konkrétan  megnevezi  a
   félrevezetést, a  megtévesztést.  Egyesek  rossz szándékkal  az  ő  nevére
   hivatkozva fognak  fellépni, s  így  igyekszenek megnyerni  az  embereket.
   Jézus azt  kéri, hogy  legyünk óvatosak  és ne  higgyünk mindenkinek.  Nem
   bizalmatlanság ez, hanem  az a kötelező  bölcsesség, amely megvizsgálja  a
   hallott tanításokat  és el  tudja dönteni,  hogy mi  a követendő  igazság,
   illetve a  kerülendő hamis  tanítás. Érdemes  hűségesnek maradni  Krisztus
   szavához, amely üdvösségre vezet.

   Uram, nagy öröm  él szívemben,  mert beszálltál életem  hajójába és  ezzel
   részt vállaltál  emberi életemből.  Azért teszed  ezt, hogy  velem  együtt
   indulj a világ nagy tengere felé. A magam ereje sokszor kevésnek bizonyul.
   Kudarc és sikertelenség ér  nap mint nap, de  a veled való találkozás  óta
   újra erőt érzek  magamban, és  lelkesedést, hogy  ismét érted  fáradozzak.
   Taníts  engem,  hogy  mindig  engedelmeskedjek  szavadnak  és  emberhalász
   legyek,  aki  bátran   indulok  az   emberekhez,  hogy   hirdessem  a   te
   Evangéliumodat.

   Itt lehet imádságot kérni: http://zalalovo.plebania.hu/uzenet/imakeres
   És itt olvashatók a hallgatók véleményei:
   http://zalalovo.plebania.hu/uzenet/korusnak