[Evangelium] 2009-11-14

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Nov. 14., Szo, 04:55:01 CET

   2009. november 14. - Szombat

   Abban az időben Jézus példabeszédet  mondott arról, hogy szüntelenül  kell
   imádkoznunk és nem szabad belefáradnunk. Így szólt: "Az egyik városban élt
   egy bíró,  aki Istentől  nem félt  és embertől  nem tartott.  Élt abban  a
   városban egy özvegyasszony  is. Ez  elment hozzá,  és kérte:  "Szolgáltass
   nekem igazságot ellenfelemmel szemben." A bíró egy ideig vonakodott, aztán
   mégis így szólt magában: "Noha Istentől nem félek, embertől nem tartok, de
   ez az özvegy annyira terhemre van, hogy igazságot szolgáltatok neki,  mert
   a végén még nekem jön és megver."
   Az Úr így szólt: "Hallottátok, hogy  mit mond az igazságtalan bíró.  Vajon
   Isten nem szolgáltat igazságot  választottjainak, akik éjjel-nappal  hozzá
   folyamodnak?  Talán   megvárakoztatja  őket?   Mondom  nektek,   hamarosan
   igazságot szolgáltat  nekik. Csak  az a  kérdés, hogy  amikor az  Emberfia
   eljön, talál-e hitet a földön?"

   Emberi életünk akkor éri el a legmagasabb fokát, ha az Istennel való élet.
   Lehet más  módon is  élni, sokan  megpróbálják ezt,  de csak  ideig  óráig
   sikerül Isten nélkül élni és boldogulni. Ha belátjuk, hogy Istennel lesz a
   legboldogabb és legteljesebb az életünk, akkor nem kívánunk magunknak  más
   életformát. Az  Istennel  való  élet egyik  legnyilvánvalóbb  eleme,  hogy
   rendszeresen, naponta beszélgetünk  vele, azaz imádkozunk.  Az imádság  az
   élő Isten és az élő hitű  ember beszélgetése, lelki találkozása. Ő  szólít
   meg, Ő mondja el,  hogy szeret és gondoskodik  rólam, Ő tanítja meg,  hogy
   miként tudom elérni Őt, mint végső  célomat. Erre adok én választ,  amikor
   Őt dicsőítem, Neki adok hálát, s  Tőle kérek mindent, ami az életemhez  és
   az örök élethez szükséges.

   Atyánk! Itt vagyok  szolgáltadra, a  Te gyermeked,  hogy rajtam  keresztül
   folytasd szereteted munkáját a világban  azáltal, hogy Jézust adod  nekem,
   rajtam keresztül  másoknak és  az egész  világnak. Imádkozzunk  egymásért,
   hogy Jézus szerethessen bennünk és  általunk azzal a szeretettel,  mellyel
   az Atya szereti Őt.
   Teréz anya