[Evangelium] 2009-11-09

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Nov. 9., H, 04:55:02 CET

   2009. november 9. - Hétfő, a Lateráni Bazilika felszentelése

   Abban az időben:
   Mivel  közel  volt  a  zsidók  Húsvétja,  Jézus  fölment  Jeruzsálembe.  A
   templomban  árusokat  talált,  akik  ökröt,  juhot  és  galambot  árultak,
   valamint pénzváltókat, akik  ott ültek. Ekkor  kötelekből ostort font,  és
   kikergette mindnyájukat a templomból, ugyanígy a juhokat és az ökröket is,
   a  pénzváltók  pénzét  pedig  szétszórta.  Az  asztalokat  felforgatta,  a
   galambárusoknak meg azt mondta: "Vigyétek innét ezeket, ne tegyétek  Atyám
   házát  vásárcsarnokká!"  Tanítványainak  eszébe  jutott,  hogy  írva  van:
   "Emészt a házadért való buzgóság."
   A zsidók  erre  így  szóltak:  "Miféle  csodajelet  mutatsz,  hogy  ezeket
   teszed?" Jézus  azt válaszolta:  "Romboljátok le  ezt a  templomot, és  én
   három nap alatt fölépítem!" A zsidók azt felelték: "Negyvenhat  esztendeig
   épült ez  a templom,  és te  három  nap alatt  fölépíted azt?"  Ő  azonban
   testének templomáról beszélt. Amikor feltámadt a halálból,  tanítványainak
   eszébe jutott, hogy ezt mondta, s hittek az Írásnak és Jézus szavainak.

   Jézus nagyon rejtélyes kijelentést  tesz, amikor ezt mondja:  "Romboljátok
   le ezt a templomot, és én  három nap alatt fölépítem!" Szavait nem  értik,
   mint ahogy cselekedetét sem. A  kijelentés értelme rejtve marad egy  ideig
   mind  tanítványai,  mind  ellenfelei  számára.  De  mindkét  csoport   jól
   megjegyzi azt,  s maguk  között talán  többször meg  is vitathatták  annak
   értelmét. Jézus ellenfeleinek akkor jut  eszébe a mondás, amikor  vádolják
   őt és arra készülnek, hogy halálra ítéljék. Az ő számukra tehát még  ekkor
   sem válik világossá e szavak értelme. Jézus tanítványainak viszont  néhány
   nappal később, a feltámadást követően jut eszébe az egykor tett állítás, s
   megértik, hogy saját feltámadását jövendölte meg előre Jézus. A feltámadás
   hitünk számos titkát világítja meg számunkra.

   Ima szülőkért és testvérekért
   Mennyei  Atyám,  köszönöm  neked,   hogy  szüleimen  keresztül   számtalan
   jótéteményben részesítettél. Fizess meg nekik  a sok jóért, amit velem  az
   első naptól kezdve tettek;  és segíts, hogy  hálás lehessek irántuk.  Áldd
   meg  munkájukat  és  fáradozásukat,   tartsd  meg  őket  jó   egészségben,
   vigasztald őket a  megpróbáltatások idején. Engedd,  hogy gazdagodjanak  a
   jóban és  őrizd meg  őket minden  rossztól. Áldd  meg testvéreimet  is  és
   minden rokonomat. Ne engedd, hogy családunk egy tagja is elvesszék örökre,
   hanem egyesíts mindannyiunkat újra örök atyai házadban.

   "Édesanyaként egyik  szemem  mindig  a gyermekeimen  van,  egyik  fülemmel
   mindig rájuk  figyelek, bármit  is teszek.  Ha rosszat  álmodnak,  azonnal
   ébren vagyok, mintha nem  is aludtam volna. Velük  sírok és örülök.  Ahogy
   tette ezt Mária,  Jézus édesanyja,  aki minden  édesanyának példaképe.  Az
   Advent  legszebb   ajándéka  albumon   a  Máriáról   szóló  dal,   amelyet
   énekelhetek, nekem, mint anyának, szinte egy ima:
   Nyújtsd ki a mennyekből segítő kezedet,
   Fordítsd mifelénk megértő tekinteted.
   Oltalmazd az anyákat, s a gyermekeket,
   Add minékünk hited és szereteted.
   Bátorítsd a fáradt anyai szíveket,
   Hogy gyermekeikért mindent megtegyenek."
   Takácsné Szőke Török Erika
   Ezekkel  a  gondolatokkal  ajánlom  az  édesanyáknak  és  mindenkinek   új
   lemezünket.
   Szeretettel: István atya
   Bővebb                           információ                           itt:
   http://zalalovo.plebania.hu/list/szvk_kiadvanyok/Advent_legszebb_ajandeka_CD_lemez
   Letölthető dalszövegek,  kották, belehallgatási  lehetőség minden  számba:
   http://zalalovo.plebania.hu/szent_veronika_korus/dalszovegek