[Evangelium] 2009-11-03

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Nov. 3., K, 04:55:02 CET

   2009. november 3. - Kedd

   Jézus egyszer  egy  előkelő farizeus  házában  ebédelt. A  vendégek  közül
   megszólalt valaki: "Boldog, aki asztalhoz ülhet Isten országában". Jézus a
   következő példabeszéddel  válaszolt: "Egy  ember nagy  lakomát  rendezett.
   Sokakat meghívott. Amikor  eljött a lakoma  ideje, elküldte szolgáját,  és
   ezt üzente a meghívottaknak: "Jöjjetek! Minden készen van." De azok  sorra
   mentegetőzni kezdtek. Az első azt üzente: "Földet vettem. El kell  mennem,
   hogy megnézzem. Kérlek, ments ki engem!" A másik azt mondta: "Öt iga ökröt
   vettem, ki kell próbálnom. Kérlek, ments ki engem!" Egy további így szólt:
   "Most nősültem,  nem  mehetek."  A  szolga  hazatért,  jelentette  mindezt
   urának. A  házigazda  haragra  lobbant. Meghagyta  szolgájának:  "Menj  ki
   azonnal a  város tereire  és  utcáira, és  vezesd  be ide  a  szegényeket,
   bénákat, vakokat,  sántákat!"  A  szolga  jelentette:  "Uram,  parancsodat
   teljesítettem, de  még mindig  van  hely." Az  úr akkor  megparancsolta  a
   szolgának: Menj ki az országutakra  és a sövények mentére, és  kényszeríts
   be mindenkit, hogy megteljék a házam! Mondom nektek: Senki sem ízleli  meg
   lakomámat azok közül, akik hivatalosak voltak."

   Jézus a mai  evangéliumban egy nagyon  szemléletes példázatot mond  arról,
   hogy  Isten  Országába  minden   ember  meghívást  kap.  Egyesek   azonban
   mindenféle buta kifogásokat keresnek,  s elutasítják a számukra  felkínált
   lehetőséget. Kivonják magukat Isten uralma alól és hűtlen módon  elhagyják
   őt. Nem egyszerűen tapintatlanság,  tiszteletlenség ez az ember  részéről,
   hanem sokkal súlyosabb állásfoglalás Istennel szemben, amelynek sokan  nem
   látják a következményeit. Nem Isten zár ki tehát egyeseket az ő országából
   és az üdvösségből, hanem az ember zárja ki saját magát mindebből  azáltal,
   hogy nem  követi az  isteni hívást.  Valóban boldog  az, aki  meghallja  a
   hívást és eleget tesz annak, mert Isten szeretet fogja örökre körülvenni.

   Uram, engedj azért imádkoznom,  hogy folyvást erősödjék mindannyiunkban  a
   közösségi lelkület,  hogy  egymást  tiszteljük és  el  is  viseljük,  mint
   ellenállhatatlanul kemény, hogy inkább gyengédnek és gyengének tűnjek föl,
   mint büszkének  és megközelíthetetlennek!  Könyörgök, Uram,  alázatért  és
   jóságért, hogy hűséges maradhassak  azokhoz, akik hozzám hűtlenek  lettek,
   hogy megbocsátó  és  türelmes  azokkal  szemben,  akik  bosszút  forralnak
   ellenem.

   Kedves barátaim!  Advent legszebb  ajándéka. Ezt  a címet  kapta  ifjúsági
   kórusunk vezetője, Takács Attila új  albuma. A lemez dalai végigkísérik  a
   hallgatót az adventi és karácsonyi időszakon. A négy adventi vasárnapra, a
   karácsonyi éjféli és ünnepi misékre, a pásztorok miséjére, a Szent  család
   vasárnapjára, Újév napjára és a Háromkirályok ünnepére található rajt  1-1
   ének, valamint egy befejező imádság.
   A lemez  borítója egy  kis füzet  a dalszövegekkel,  valamint az  énekesek
   személyes vallomásaival, tanúságtételeivel.
   A lemezzel  segíteni  szeretnénk,  hogy  az  advent  valóban  készület  és
   várakozás legyen, s szeretnénk ünnepé  varázsolni a karácsonyt. A  megható
   és kedves dalok advent legszebb ajándékáról, a Gyermek Jézusról szólnak.
   Bővebb                           információ                           itt:
   http://zalalovo.plebania.hu/list/szvk_kiadvanyok/Advent_legszebb_ajandeka_CD_lemez
   Letölthető dalszövegek,  kották, belehallgatási  lehetőség minden  számba:
   http://zalalovo.plebania.hu/szent_veronika_korus/dalszovegek
   A lemez megrendelhető  a zalalovo at gmail.com  címen. Ára:  2.000.- Ft/db  +
   csomagolási és postaköltség (1 db esetén Magyarországra 300.- Ft) áron.  A
   megrendeléshez, kérem, küldje el az Ön nevét, postacímét  irányítószámmal,
   a kiadvány címét és a darabszámot. Köszönöm!

   Nektek, az e-vangélium olvasóinak most kedvezményes lehetőség. Átvállaljuk
   a csomagolási és postaköltséget azoktól, akik mind a három eddig megjelent
   lemezünkből legalább 1-1 db-ot, (de akár többet is bármelyikből) rendelnek
   (Advent legszebb  ajándéka,  E  kendő  ejti arcát  és  Téren  és  időn  át
   Betlehembe).
   Szeretettel: István atya