[Evangelium] 2009-10-17

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Okt. 17., Szo, 04:55:01 CEST

   2009. október 17. - Szombat

   Jézus egy  alkalommal  így  beszélt tanítványaihoz:  Mondom  nektek,  hogy
   mindazt, aki  megvall engem  az emberek  előtt, az  Emberfia is  megvallja
   Isten angyalai előtt. Aki pedig megtagad engem az emberek előtt, azt én is
   megtagadom Isten angyalai  előtt. Aki az  Emberfia ellen szól,  bocsánatot
   nyer, de aki  a Szentlelket káromolja,  az nem nyer  bocsánatot. Amikor  a
   zsinagógák, elöljárók vagy hatóságok elé hurcolnak titeket, ne aggódjatok,
   hogy miképpen  és mivel  védekezzetek, vagy  mit mondjatok!  A  Szentlélek
   abban az órában megtanít majd titeket, hogy mit kell mondanotok.

   A farizeusokról  mondott  kemény  szavak  azt  a  hatást  váltották,  hogy
   szembefordulnak Jézussal. Nem néznek magukba, nem tartanak  önvizsgálatot,
   hanem   azt   a   könnyebb    utat   választják,   hogy   elutasítják    a
   figyelmeztetéseket és szembefordulnak azzal, aki kimondja hibáikat. Ezt  a
   részt azzal folytatja Szent Lukács  evangélista, hogy az Úr  figyelmezteti
   tanítványait, hogy ők is hasonló szembenállással, visszautasítással fognak
   találkozni,  amikor   Mesterük   tanítását   hirdetik.   De   nem   csupán
   figyelmezteti őket a rájuk váró nehézségekre, hanem tanácsokat is ad  arra
   vonatkozóan, hogy miként  viselkedjenek, ha  mindez bekövetkezik.  Fontos,
   hogy tanúságtételük  ezen  idején  nincsenek magukra  hagyva  a  krisztusi
   tanítványok, hiszen a Szentlélek velük  lesz. Lelkük számára akkor  tudják
   elnyerni az  üdvösséget, ha  a  Lélek indíttatásaira  hallgatva  hűségesek
   maradnak a Jézusba vetett hithez.

   Add Uram, hogy lelkem szüntelenül Krisztus békéjének örvendjen;
   hogy mindig nyugodtan és tiszta tekintettel nézhessek az emberek szemébe;
   hogy számból csak tiszta beszéd, bátorító szó hangozzék;
   hogy lépéseim biztosak, útjaim mindig egyenesek, határozottak legyenek;
   hogy kezemet mindig szívesen nyújtsam, ha adni, segíteni kell;
   hogy szívem kitáruljon, s az emberek szükségét megérezzem;
   hogy értelmem  éber  és  friss legyen  az  igazság  - csak  az  igazság  -
   befogadására;
   hogy akaratom mindig  afelé vezesse  gondolataimat, szavaimat,  tetteimet,
   ami fölemel!

   Kedves Barátaim!
   A Duna TV 2009. október 17-én,  szombaton 12 órakor az Isten kezében  című
   műsor keretében bemutat egy riportfilmet velem, illetve rólam.  (Ismétlés:
   Duna I. 2009. október 20. kedd 8.30, Duna II. Autonómia 2009. október  25.
   vasárnap 11.15 és 22.35.)
   Most  itt  a  lehetőség  megtudni,   hogy  ki  áll  az  e-mailben   érkező
   e-vangéliumok mögött.
   Szeretettel: István atya
   Imakérések továbbra is itt: http://zalalovo.plebania.hu/uzenet/imakeres