[Evangelium] 2009-10-03

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Okt. 3., Szo, 04:55:01 CEST

   2009. október 3. - Szombat

   A hetvenkét  tanítvány, akiket  Jézus az  evangélium hirdetésére  küldött,
   nagy örömmel tért vissza. "Uram - mondták  Jézusnak -, a te nevedre még  a
   gonosz lelkek  is engedelmeskedtek  nekünk." Ő  így válaszolt:  "Láttam  a
   sátánt: mint a villám, úgy bukott le az égből. Hatalmat adtam nektek, hogy
   kígyókon  és  skorpiókon  járjatok,  hogy  minden  ellenséges  erőn   úrrá
   legyetek: Semmi sem fog ártani  nektek. Mindazonáltal ne annak  örüljetek,
   hogy a gonosz lelkek engedelmeskedtek nektek. Inkább annak örüljetek, hogy
   nevetek föl van írva a mennyben."
   Abban az órában  Jézus felujjongott  a Szentlélekben,  és így  imádkozott:
   "Magasztallak téged, Atyám,  ég és  föld Ura, mivel  elrejtetted ezeket  a
   bölcsek és az  okosak elől,  és feltártad  az egyszerűeknek,  így van  ez,
   Atyám, mert így tetszett neked. Az  Atya mindent átadott nekem. Senki  más
   nem ismeri a Fiút, csak az Atya, és  az Atyát sem ismeri más, csak a  Fiú,
   és az, akinek a Fiú ki akarja nyilatkoztatni." Jézus azután tanítványaihoz
   fordult, és így  szólt: "Boldog az  a szem, amely  látja, amit ti  láttok.
   Mondom nektek: Sok próféta és király szerette volna látni, amit ti láttok,
   de nem látta; szerette volna hallani, amit ti hallotok, de nem hallotta."

   Az evangéliumokban  szó  van arról,  hogy  Jézus missziós  útra  küldi  12
   apostolát. Ezen missziós küldetés mellett Lukács evangélista beszámol  egy
   másik alkalomról  is, amikor  72 tanítványát  küldi el  a mi  Urunk,  hogy
   tanítsanak és  gyógyítsanak. E  második útról  visszatérvén a  tanítványok
   beszámolnak  mesterüknek   élményeikről,   amiről  a   mai   evangéliumban
   olvashattunk. Az  első küldésnél  a 12-es  szám azt  jelezte, hogy  Izrael
   népéhez szól a küldetés, a másodiknál a 72-es szám pedig arra utal, hogy a
   jézusi  örömhír  a  pogány  népekhez   is  szól,  hozzájuk  is  eljut.   A
   küldetésüket hűségesen  teljesítő  tanítványokra  váró  jutalomról  szólva
   Jézus figyelmezteti őket, hogy annak örüljenek, hogy nevük fel van írva  a
   mennyben. Nem az a nagy cselekedet  tehát, amit az ember tesz, hanem  amit
   Isten tesz az emberrel, tudniillik, hogy az üdvösségre vezet minket.

   Uram, te ismersz engem. Fogadj el hát olyannak, amilyen vagyok, és  mutasd
   meg, amilyennek látni akarsz!