[Evangelium] 2009-10-02

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Okt. 2., P, 04:55:02 CEST

   2009. október 2. - Péntek, Szent Őrzőangyalok

   Jézus egy alkalommal így szólt  tanítványai előtt: "Jaj, neked,  Korozain!
   Jaj, neked, Betszaida! Ha a pogány Tiruszban és Szidonban történtek  volna
   azok a csodák, amelyek nálatok  történtek, már rég szőrzsákban és  hamuban
   tartottak volna bűnbánatot. Ezért  Tirusznak és Szidonnak tűrhetőbb  sorsa
   lesz az ítéleten, mint nektek. És  te Kafarnaum? Vajon az égig  emelkedel?
   Egészen az alvilágig  fogsz süllyedni." Majd  így folytatta: "Aki  titeket
   hallgat, engem hallgat; és  aki titeket megvet, engem  vet meg. Aki  pedig
   engem megvet, azt veti meg, aki küldött engem."

   Aki titeket hallgat, engem  hallgat - olvastuk  a mai evangéliumban  Jézus
   kijelentését, amely nem  csupán a mi  Urunk egykori tanítványainak  szólt,
   hanem mindazok magukra  vonatkoztathatják, akik az  ő tanítását  hirdetik,
   mint például a papok. Jézus minden pap száján, gondolatain keresztül képes
   megszólítani az  embereket. Lehet,  hogy  egyes papok  ékesszólóan  tudnak
   beszélni,  míg  mások   szerényebb  képességük   miatt  talán   nehezebben
   fogalmazzák meg a tanítást,  de biztosak lehetünk  abban, hogy minden  pap
   által Jézus szeretne hozzánk szólni.  Az esetleges különbségeket a  fülünk
   meghallja ugyan,  de  Jézus  szavai  nem  a  fülünknek  szólnak,  hanem  a
   szívünknek.  Törekedjünk   rá,   hogy   ne  a   beszéd   külső   elemeire,
   jellegzetességeire figyeljünk, hanem a szívünknek szóló mondanivalóra!

   Szűz Máriához

   Ha valami fáj Neked panaszkodom,
   kinek mondhatnám,
   hallgass meg édes Szűz Anyám.
   Nehéz óráimban adj nekem erőt,
   hiszen Te vigasztalsz sok-sok szenvedőt.

   Nálad minden bűnös oltalmat talál,
   a benned bízóknak nem fáj a halál.
   Tőled távozóknak bánatuk soha nincs,
   akik arra kérnek: Mária segíts...